Title: Evaluace trénovacích dat k tvorbě sportovních akustických modelů
Other Titles: Training data evaluation for the purposes of sports acoustic models
Authors: Hás, Jan
Advisor: Psutka Josef, Ing. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23765
Keywords: akustický model;automatické rozpoznávání řeči;transcriber;hmm;htk
Keywords in different language: accoustic model;automatic speech recognition;transcriber;hmm;htk
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá trénováním sportovních akustických modelů. První polovina práce je teoreticky zaměřena na statistické rozpoznávání řeči, tvorbu anotací a slovníků. Dále se práce zabývá analýzou chyb v anotacích, možnostmi jejich detekce a opravy. Druhá polovina práce popisuje praktický postup při trénování sportovních akustických modelů pomocí nástroje HTK. V závěru práce jsou porovnávány dva akustické modely, první vznikl natrénováním z neopravených dat a druhý akustickým model vznikl z dat opravených.
Abstract in different language: This bachelor's thesis is focused on training of sports accoustic models. The first half of this thesis is theoretically concerned with statistical speech recognition, creating annotations and dictionaries. Further, this thesis deals with annotation errors analysis, ways of detecting and correcting these errors. The second half of this thesis describes practical procedure of sports accoustic models training using HTK toolkit. In the end of the thesis there are compared two different trained accoustic models where the first accoustic model was trained with original, unprocessed data and the second one with data corrected using language dictionaries.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
has_bp.pdfPlný text práce2,8 MBAdobe PDFView/Open
has-v.pdfPosudek vedoucího práce677,26 kBAdobe PDFView/Open
has-p.pdfPrůběh obhajoby práce344,54 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/23765

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.