Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVáša Libor, Doc. Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorDvořák, Jan
dc.contributor.refereeVaněček Petr, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2016-6-9
dc.date.accessioned2017-02-21T08:30:53Z-
dc.date.available2015-10-12
dc.date.available2017-02-21T08:30:53Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-5-5
dc.identifier67698
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/23817
dc.description.abstractCílem této práce bylo navržení a implementace intuitivního nástroje pro virtuální modelování 3D objektů pomocí haptického vstupního zařízení s možností doplnění chybějících částí a určení, jaké oblasti objektů nelze modifikovat. V první části práce jsou porovnány klady a zápory dostupných zařízení, knihovnen a programů, které lze při návrhu nástroje využít. Druhá část popisuje trojúhelníkové sítě a voxely, dvě nejužívanější datové struktury pro reprezentaci 3D objektů v tomto typu aplikací. Dále se věnuje přístupům pro haptické renderování a modifikaci objektů. Třetí část popisuje modifikační přístupy a datové struktury, které byly v rámci této práce naimplementovány. V závěru jsou pomocí experimentů porovnány výkony dostupných haptických knihoven, a také implementovaných modifikačních nástrojů.cs
dc.format51s. (66 944 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdatové strukturycs
dc.subjecttrojúhelníkové sítěcs
dc.subjectvolumetrické reprezentacecs
dc.subjectsochycs
dc.subjectvizualizacecs
dc.subjectvyhlazovánícs
dc.subjectmodifikacecs
dc.subjectrohová tabulkacs
dc.subjectchai3dcs
dc.subjectlaplaceovské souřadnicecs
dc.subjecthaptické renderovánícs
dc.titleNástroj pro virtuální modelování soch pomocí haptického zařízenícs
dc.title.alternativeTool for virtual sculpting using haptic deviceen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programInženýrská informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe goal of this thesis was to design and implement an intuitive tool for haptic scultping of 3D objects with the ability to insert missing parts and to define which areas of objects cannot be modified. The first part compares pros and cons of available devices, libraries and software which can be used to implement the tool. The second part describes triangle meshes and voxels, the most used data structures for 3D object representation in this area. Methods for haptic rendering and object modification are also described. The third part describes implemented methods and data structures for object modification. The performance of haptic libraries and modification tools is compared by experiments in the end of this thesis.en
dc.subject.translateddata structuresen
dc.subject.translatedtriangle meshesen
dc.subject.translatedvoxelsen
dc.subject.translatedsculpturesen
dc.subject.translatedvisualizationen
dc.subject.translatedsmoothingen
dc.subject.translatedmodificationen
dc.subject.translatedcorner tableen
dc.subject.translatedchai3den
dc.subject.translatedlaplacian coordinatesen
dc.subject.translatedhaptic renderingen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
thesis.pdfPlný text práce829,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A13B0293P-hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce145,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A13B0293P-posudek.pdfPosudek oponenta práce240,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A13B0293P-obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce131,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/23817

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.