Title: Nástroj pro virtuální modelování soch pomocí haptického zařízení
Other Titles: Tool for virtual sculpting using haptic device
Authors: Dvořák, Jan
Advisor: Váša Libor, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Vaněček Petr, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23817
Keywords: datové struktury;trojúhelníkové sítě;volumetrické reprezentace;sochy;vizualizace;vyhlazování;modifikace;rohová tabulka;chai3d;laplaceovské souřadnice;haptické renderování
Keywords in different language: data structures;triangle meshes;voxels;sculptures;visualization;smoothing;modification;corner table;chai3d;laplacian coordinates;haptic rendering
Abstract: Cílem této práce bylo navržení a implementace intuitivního nástroje pro virtuální modelování 3D objektů pomocí haptického vstupního zařízení s možností doplnění chybějících částí a určení, jaké oblasti objektů nelze modifikovat. V první části práce jsou porovnány klady a zápory dostupných zařízení, knihovnen a programů, které lze při návrhu nástroje využít. Druhá část popisuje trojúhelníkové sítě a voxely, dvě nejužívanější datové struktury pro reprezentaci 3D objektů v tomto typu aplikací. Dále se věnuje přístupům pro haptické renderování a modifikaci objektů. Třetí část popisuje modifikační přístupy a datové struktury, které byly v rámci této práce naimplementovány. V závěru jsou pomocí experimentů porovnány výkony dostupných haptických knihoven, a také implementovaných modifikačních nástrojů.
Abstract in different language: The goal of this thesis was to design and implement an intuitive tool for haptic scultping of 3D objects with the ability to insert missing parts and to define which areas of objects cannot be modified. The first part compares pros and cons of available devices, libraries and software which can be used to implement the tool. The second part describes triangle meshes and voxels, the most used data structures for 3D object representation in this area. Methods for haptic rendering and object modification are also described. The third part describes implemented methods and data structures for object modification. The performance of haptic libraries and modification tools is compared by experiments in the end of this thesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
thesis.pdfPlný text práce829,86 kBAdobe PDFView/Open
A13B0293P-hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce145,62 kBAdobe PDFView/Open
A13B0293P-posudek.pdfPosudek oponenta práce240,75 kBAdobe PDFView/Open
A13B0293P-obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce131,94 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/23817

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.