Název: | Hudebně-pohybové hry na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Musically-motional games at primary school |
Autoři: | Večeřová, Jaroslava |
Vedoucí práce/školitel: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Kolovská Ilona, Mgr. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24103 |
Klíčová slova: | mladší školní věk;pohyb;rozvoj;hra;spojení pohybu s hudbou;základní taneční kroky;hudebně vyjadřovací prostředky;improvizace pohybu;pohybová a taneční průprava;taneční a pohybové hry |
Klíčová slova v dalším jazyce: | younger school age;movement;development;game;conection of movement with music;basic dance steps;musical means of expression;improvisation movement;movement and dance preparation;dance and movement games |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá významem a využitím tanečních a pohybových her s hudbou v 1. a 2. třídě ZŠ. V teoretické části jsem popsala specifika mladšího školního věku, význam pohybu i her a jejich propojení s hudbou. V praktické části jsem vytvořila zásobník her, které využívám ve své praxi nebo mi přišly zajímavé svým námětem či pohybovým ztvárněním. Hry jsem poté vyzkoušela s dětmi a popsala jejich reflexi. Vytvořený zásobník by měl být návodem a inspirací vyučujícím a vedoucím zájmových kroužků. Dále je součástí práce vytvořený dotazník pro učitele 1. stupně, který zjišťoval, v jaké míře využívají taneční a pohybové hry s hudbou ve svých hodinách. Smyslem dotazníku bylo shromáždění potřebných informací, i zamyšlení nad přínosem a cílem těchto her. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis is focused on the topic of dance and movement games with music for the firs and second year of elementary school, their benefit and utilization at schools and interest education. In the theoretical part I have described the specifics of pupils of younger school age, the importance of movement and games and their connection to music. Next I have described musical means of expression and dance and movement training. In the partical part I have assembled a collection of games arranged in chapters according to their orientation. The collection oan be used as inspiration for teachers. I have tested the games in practice and composed a reflection. The practical part also included creation of a questionnaire for primary school teachers to ascertain implementation of dance and movement games in teaching. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
diplomova prace vecerova PDF.pdf | Plný text práce | 5,27 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
VECEROVA J. - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 185,87 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
VECEROVA J. - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 221,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
VECEROVA J..pdf | Průběh obhajoby práce | 48,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24103
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.