Název: Tvůrčí psaní na 1. stupni ZŠ
Další názvy: Creative writing at primary school
Autoři: Billová, Nikola
Vedoucí práce/školitel: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Oponent: Macháčková Dita, Mgr.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24250
Klíčová slova: tvůrčí psaní;1. stupeň základní školy;historie tvůrčího psaní;RVP ZV;techniky tvůrčího psaní;aktivity tvůrčího psaní;komunikační dovednosti;fantazie;představivost;rozvoj osobnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: creatiwe writing;1st grade of elementary school;history of creative writing;framework educational programme for basic education;techniques of creative writing;activities of creative writing;communication skills;fantasy;imagination;personal development
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím aktivit tvůrčího psaní na 1. stupni základní školy. Stanovenými cíli jsou: vymezit problematiku tvůrčího psaní, zaměřit se na jeho uskutečnění na 1. stupni ZŠ a následně představit návrhy tvůrčího psaní ověřené praxí. V teoretické části je vymezen pojem tvůrčí psaní; je představena jeho historie a uplatnění v součastné literární výchově, včetně lekce kreativního psaní a učitele, jako součást tvořivého procesu. Uvedeny jsou techniky literárního psaní a také návrhy cvičení a aktivit tvůrčího psaní na 1. stupni ZŠ, které jsou představeny v aplikační části této práce. Konkrétní činnosti tvůrčího psaní byly uskutečněny v předmětu prvouka, výtvarná výchova, matematika, český jazyk, anglický jazyk a hudební výchova. Tyto aktivity byly zařazeny do výuky, aniž by byla narušena struktura vyučovací hodiny. Prostřednictvím tvůrčího psaní jsou rozvíjeny především žákovy komunikační dovednosti, představivost, fantazie a smyslové vnímání žáka a u některých jedinců i talent. Metody tvůrčího psaní jsou tedy dalším nástrojem na 1. stupni ZŠ, který rozvíjí žákovu osobnost.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with the use of the activities of creative writing at primary school. Set objectives are: to define issues of creative writing, to focus on its realization at primary school and then present suggestions for creative writing verified in practice. In the theoretical part the concept of creative writing was defined; its history and its application in contemporary literary education were presented including creative writing lessons and the teacher, who is a part of the creative process. Literary writing techniques were presented as well as suggestions of exercises and activities in creative writing at primary school, which were implemented in the application part of the thesis. Specific activities of creative writing were carried out in the subjects of natural science, art, mathematics, Czech language, English language and music. These activities were included in the lessons, without disrupting the structure of the given lessons. Through creative writing are developed pupil´s communication skills, an imagination, a fantasy and sensory perception of pupils and a talent in some individuals. The methods of creative writing are thus another tool at primary school that develops the pupil´s personality.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Tvurci psani na 1. stupni ZS.pdfPlný text práce6,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
billova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce205,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
billova_machackova.pdfPosudek oponenta práce46,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
billova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce67,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24250

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.