Název: | Školní zralost dítěte z hlediska matematiky |
Další názvy: | School maturity of a child from aspect of mathematics |
Autoři: | Vrbová, Eliška |
Vedoucí práce/školitel: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24506 |
Klíčová slova: | školní zralost;školní připravenost;matematika;porovnávání;třídění;uspořádání;geometrické tvary;tělesa;orientace v rovině;orientace v prostoru;časová posloupnost;fyzická zralost;psychická zralost;sociálně emoční zralost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | school maturity;school readiness;mathematics;comparison;sorting;organization;geometric shapes;geometric bodies;level orientation;orientation in space;time progression;physical maturity;psychological maturity;socialy emotional maturity |
Abstrakt: | Bakalářská práce s názvem Školní zralost z hlediska matematiky, se zabývám v teoretické části školní zralostí, školní připraveností a oblastmi, které k posouzení školní zralostí musíme brát v potaz. Jedná se o fyzickou, psychickou a sociálně emoční zralost. Dále jsem se zaměřila na aspekty školní zralosti z hlediska matematiky. V metodologické části je popsáno 11 úkolů, kdy každý byl zaměřený na jinou oblast matematických schopností a znalostí. V experimentální části je popsána charakteristika mateřské školy, tříd a10 dětí, které byly do výzkumu zapojeny. Dále jsou zde v tabulkách vyhodnoceny činnosti z hlediska dítěte i z hlediska plnění úkolu. Z vyhodnocení vyplývá, že pouze šest dětí z deseti je z hlediska matematiky zralé k nástupu k základnímu vzdělávání. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In the theoretical part of this bachelor's degree work, I am looking into school maturity, school readiness and spheres, which must be consider in the final evaluation. It is a consideration of physical, psychological and socialy emotional maturity. Furthermore, I have focused on aspects of school readiness from mathematical view. The methodological part describes eleven tasks, every single one of them focused on different area of mathematical abilities and knowledge. The experimental part describes characteristics of the kindergarten, classes and ten children which were involved in the study. Also, there are charts evaluating activities from the childs point of view and from the task fulfilment. Following the evaluation, only six out of ten children are prepared for elementary school education from mathematical view. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace E. Vrbova.pdf | Plný text práce | 866,29 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hodnoceni Vrbova243.pdf | Posudek vedoucího práce | 578,9 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vrbova opon226.pdf | Posudek oponenta práce | 1,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Protokol VRBOVA317.pdf | Průběh obhajoby práce | 226,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24506
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.