Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Babková, Regina | |
dc.contributor.referee | Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc. | |
dc.date.accepted | 2016-5-25 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T09:50:05Z | - |
dc.date.available | 2015-6-11 | |
dc.date.available | 2017-02-21T09:50:05Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-4-14 | |
dc.identifier | 65614 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/24519 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce ve své teoretické části charakterizuje lidovou píseň. Z pohledu lidové písně srovnává předchozí a stávající koncepci předškolního vzdělávání, dokumenty a metodiky. Praktická část je zaměřena na začlenění lidové písně do vzdělávání dětí v mateřské škole Chrást, v konkrétním tematickém celku a v mimoškolních aktivitách. Využití lidových písní je popsáno v návaznosti na obsah teoretické části. Cílem bakalářské práce je poukázat na to, že repertoár lidových písní by měl být základem hudebních činností v předškolním vzdělávání. | cs |
dc.format | 63 s., XII s. Příloh (97 143 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | lidová píseň | cs |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs |
dc.subject | metodiky | cs |
dc.subject | mateřská škola | cs |
dc.title | Lidová píseň v MŠ Chrást | cs |
dc.title.alternative | Folk Song in Teaching in the Kindergarten Chrást | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Předškolní a mimoškolní pedagogika | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis defines a folk song in its theoretical part. Folk song then represents the viewpoint for contrasting the previous and the contemporary conception of preschool education as well as documents and methodology books associated with these conceptions. Practical part presents the ways of incorporating folk songs into music-based teaching activities of kindergarten Chrást, both in a larger topic area covered at school and in activities taking place outside school. The way using folk songs in teaching is presented corresponds with main theses contained in theoretical part. The aim of this thesis is to support the claim that folk songs should form the basis for music-based teaching activities at kindergartens. | en |
dc.subject.translated | folk song | en |
dc.subject.translated | preschool education | en |
dc.subject.translated | methodology books | en |
dc.subject.translated | kindergarten | en |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Babkova BP.pdf | Plný text práce | 24,86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Babkova_posudek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Babkova_posudek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 1,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Babkova_obhajoba.jpg | Průběh obhajoby práce | 187,54 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24519
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.