Title: Pěvecko-kytarové soutěže v České republice se zaměřením na folkovou hudbu na přelomu 20. a 21. století
Other Titles: Singing-guitar competitions in the Czech Republic with a focus on folk music at the turn of the 20th and 21st centuries
Authors: Loudová, Petra
Advisor: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Referee: Kuhn Tomáš, Doc. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24523
Keywords: banjo;zlatá struna;dětská porta;porta;kytara;březovský lístek;ostrovská veverka;zuš;švp;soutěž;folk;tramp
Keywords in different language: banjo;porta;guitar;elementary art school;school educational program;competition;folk;tramp;country
Abstract: Tato bakalářská práce obsahuje informace o historii, pravidlech a hodnocení tuzemských folkových pěvecko-kytarových soutěžích. Součástí této bakalářské práce je podrobná analýza tří školních vzdělávacích programů, týkajících se akustické kytary, používaných na vybraných Základních uměleckých školách. Pro získání podrobnějších informací byl vytvořen dotazník, který byl předložen učitelům hry na kytaru na těchto školách.
Abstract in different language: This bachelor thesis contains information about the history, rules and evaluation Czech folk singing-guitar competitions. Integral part of this thesis is a detailed analysis of three school educational programs relating to acoustic guitar that was used on selected elementary art schools. For more detailed information, it was created a questionnaire that was submitted to the guitar teachers at these schools.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Loudova_Petra.pdfPlný text práce1,03 MBAdobe PDFView/Open
Loudova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce903,74 kBAdobe PDFView/Open
Loudova_oponent.pdfPosudek oponenta práce877,93 kBAdobe PDFView/Open
Loudova_posudek.jpgPrůběh obhajoby práce210,71 kBJPEGView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24523

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.