Title: Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes
Authors: Bakešová, Václava
Citation: HOROVÁ, Helena. Texte de spécialité, texte scientifique à l'université: Faculté des lettres, Université de Bohême de l’Ouest à Plzeň, 12-13 octobre 2017. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, s. 22-26. ISBN 978-80-261-0761-3.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://www.zcu.cz/pracoviste/vyd/On-line.html
http://hdl.handle.net/11025/26572
ISBN: 978-80-261-0761-3
Keywords: čtení;studenti vysokých škol;studijní úkoly;komunikace prostřednictvím textů;soustředěné čtení;strukturované čtení
Keywords in different language: reading;university students;study assignments;communication via texts;focused reading;structured reading
Abstract in different language: In this article is discussed the decline of interest in reading among current university students. The implies not only the question of changing the approaches, reformulating study assignments and control of its realization but as well the goal of a new definition of communication via texts and motivation for focused and structured reading. The "syntax" of the personal reading shows that each text must be studied in relation to other texts just like a word in a sentence.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Texte de spécialité, texte scientifique á l'université 2017
Texte de spécialité, texte scientifique á l'université 2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakesova.pdfPlný text581,26 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/26572

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.