Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorČermák, Karel
dc.contributor.refereeČepička Ladislav, Doc. Ph.D.
dc.contributor.refereeHána Karel, Ing. Ph.D.
dc.contributor.refereeŠebesta Jiří, Doc. Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2017-4-4
dc.date.accessioned2018-01-15T15:01:39Z
dc.date.available2015-10-10
dc.date.available2018-01-15T15:01:39Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2016-10-3
dc.identifier68533
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/27046
dc.description.abstractPráce se zabývá návrhem embedded platformy pro vývoj didaktických pomůcek. Základní platforma byla vytvořena s přihlédnutím k potřebám speciálních pedagogů v oblasti specifických poruch učení. Na jejím základě lze odvozovat konkrétní didaktické pomůcky, jejichž cílem je potlačovat dílčí deficity funkcí a tím předcházet specifickým poruchám učení (dyslexie, dysgrafie atd.). K základní platformě byla vytvořena metodika, jak postupovat při odvozování konkrétní pomůcky a na dvou příkladech je tato metodika podrobněji vysvětlena. Jedna z pomůcek byla realizována a její přínos byl posouzen pomocí experimentálního šetření. Tento proces je v práci rovněž popsán. Součástí práce je i pedagogické minimum, které se vztahuje k vzniklé pomůcce. V úvodních kapitolách je popsáno proč práce vznikla, jaký je současný stav a jsou zde definovány cíle práce. Třetí kapitola se zabývá rámcovým tématem práce, a to embedded systémy. Následuje rozbor platforem pro vývoj pomůcek. Ve čtvrté kapitole je uvedeno pedagogické minimum z oblasti rozvoje předmatematických představ u dětí předškolního věku. Pátá kapitola popisuje návrh základní embedded platformy a to jak hardware, tak software. V šesté kapitole je popsána metodika pro odvozování pomůcek a na dvou konkrétních příkladech je tato metodika podrobněji ukázána. Sedmá kapitola popisuje verifikaci pomůcky na základě experimentálního šetření. Poslední kapitola shrnuje celou práci, diskutuje splnění cílů a popisuje budoucí vývoj.cs
dc.format107 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=68533-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectembeddedcs
dc.subjectpomůckycs
dc.subjectspecifické poruchy učenícs
dc.subjectdidaktikacs
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectdětics
dc.subjectpředmatematické představycs
dc.subjectdílčí deficity funkcícs
dc.subjectpsychikacs
dc.subjectmotorikacs
dc.subjectavrcs
dc.subjectxmegacs
dc.subjectrfm12bcs
dc.subjectmma7455cs
dc.subjectreed mullercs
dc.subjectkomunikacecs
dc.subjectspics
dc.subjecti2ccs
dc.subjectusbcs
dc.subjectdálkové ovládání.cs
dc.titleEmbedded systémy a netradiční způsoby interakce s uživatelemcs
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the design of embedded platform for didactical aids development. The design was focused for special pedagogues needs in field of specific learning disabilities. On its base, the concrete didactical aids could be derived and they aim to reduce the specific learning disabilities (dyslexia, dysgraphia, etc.). With the platform, it was also made a methodology how to derive a concrete aid. This methodology was explained on two aids examples and described more in detail. One of the aids was build and its contribution to praxis was verified by the experimental research. This research is also included in this work. The pedagogical minimum that was focused on the created aid is also a part of this work. First parts describe the topic, the present state and the goals of the thesis. Third chapter deals with the general topic of the work embedded systems. In this part the analysis of the platforms for developing of aids is described. In the fourth part the pedagogical minimum in field of pre-mathematical imagination for preschool-age children is expanded. Fifth part deals with the design of basic embedded platform; both hardware and software were described. Sixth chapter describes the methodology of aid development. In this chapter there were two concrete aids described more in detail. The seventh chapter describes the experimental research. Last part summaries the thesis, discusses goals of the work and presents the future research.en
dc.subject.translatedembeddeden
dc.subject.translatedteaching aidsen
dc.subject.translatedspecific learning disabilitiesen
dc.subject.translateddidacticsen
dc.subject.translatedpreschool-ageen
dc.subject.translatedchildrenen
dc.subject.translatedpre-mathematical imaginationen
dc.subject.translatedpartial functions disordersen
dc.subject.translatedavren
dc.subject.translatedxmegaen
dc.subject.translatedrfm12en
dc.subject.translatedmma7455en
dc.subject.translatedreed mulleren
dc.subject.translatedcommunicationen
dc.subject.translatedspien
dc.subject.translatedi2cen
dc.subject.translatedusben
dc.subject.translatedremote.en
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KAE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cermakk_2016.pdfPlný text práce3,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
cermak_opon.pdfPosudek oponenta práce2,62 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
cermak_publ.pdfPosudek vedoucího práce862,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
cermak_zapis.pdfPrůběh obhajoby práce727,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27046

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.