Název: Designová improvizace
Další názvy: Design improvisation
Autoři: Vostalová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Vach Gabriel, Doc. MgA.
Oponent: Kawasumi Joo
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28358
Klíčová slova: čajová sada;umělecké objekty;stékavé glazury;porcelán;dysfunkce;čaj;konvička;experimenty;designová improvizace;transformace;design
Klíčová slova v dalším jazyce: tea set;artistic objects;dripping glazes;porcelain;dysfunction;tea;teapot;experiments;design improvisation;transformation;design
Abstrakt: Dílo je založeno na kontrastu čistého funkčního designu a hravého experimentálního designu až uměleckého objektu. Stavebním pilířem obou poloh se stala čajová sada pro jednoho. Vytvořila jsem čajový servis pro jednu osobu, při jehož navrhování jsem myslela na sebe jako na primárního uživatele. Sada obsahuje všechny pro mě nezbytné části v ideálních objemech a tvarosloví. Tvoří tak vyvážený celek, který podporuje celkový dojem z tohoto užitého produktu. Důležitá je kombinovatelnost a variabilita jednotlivých kusů. Čajové nádobí jsem dále využila a pozvedla do role objektu. Funkční formy jsem spojila v abstrahované uskupení úmyslně strhávající funkci čajové sady. Taktéž použití stékavých glazur sráží a zcela vylučuje funkčnost původně užitého produktu. Dochází tak k posunutí čajové sady z utilitární do sochařské formy. Umění a řemeslo do sebe "naráží".
Abstrakt v dalším jazyce: Diploma thesis is based on the contrast between pure functional design and playful experimental design which passes into artistic objects. The building pillar of both positions is a tea set for one person. I created a tea service for one person and I thought of myself as the primary user during the design process. The set contains all the necessary parts in ideal volumes and shapes. Work is a counterbalanced set, which promotes the total impression of this product. The combinability and variability of individual pieces is important. The pieces are slip-cast, a process that involves pouring liquid porcelain clay into a mould and allowing it to harden. Each then goes through at least three firing processes. I used the tea tableware and raised it to the role of the dysfunctional object. I combined the functional forms in the abstracted grouping, which intentionally contradicts the functionality of the originally used set. This is also supported by the use of dripping glazes. White china forms are overlaid with multiple reactive glazes, which gives this striking contrast between the white and the coloured parts. There is a shift of the tea set from the utilitarian to the sculptural form. The art and craft are "intrigued".
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP VOSTALOVA LUCIE.pdfPlný text práce3,71 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
VOSTALOVA_V.pdfPosudek vedoucího práce600,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
VOSTALOVA_O.pdfPosudek oponenta práce455,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
VOSTALOVA.pdfPrůběh obhajoby práce390,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28358

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.