Název: | Accelerating radiosity on GPUs |
Autoři: | Shcherbakov, Alexandr Frolov, Vladimir |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2017: full papers proceedings: 25th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 99-105. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | wscg.zcu.cz/WSCG2017/!!_CSRN-2701.pdf http://hdl.handle.net/11025/29550 |
ISBN: | 978-80-86943-44-2 |
ISSN: | 2464–4617 (print) 2464–4625 (CD-ROM) |
Klíčová slova: | globální osvětlení;radiiozita;aplikace v reálném čase |
Klíčová slova v dalším jazyce: | global illumination;radiosity;real-time applications |
Abstrakt: | We propose a novel approach to implement radiosity on GPU with specific optimizations via form-factor matrix transformations. The proposed transformations enable to reduce the amount of computations for multiple-bounce global illumination and apply DXT compression (with subsequent hardware decompression when reading formfactors on GPU). Our implementation is 10 times faster running and requires 3 times less memory than the naive radiosity GPU implementation. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2017: Full Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Shcherbakov.pdf | Plný text | 4,11 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/29550
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.