Název: | Využití Voronoi diagramu koulí pro modelování granulí |
Další názvy: | The use of Voronoi diagram of spheres for granular models |
Autoři: | Peshkova, Tatyana |
Vedoucí práce/školitel: | Kolingerová, Ivana |
Oponent: | Maňák, Martin |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3032 |
Klíčová slova: | Voronoiův diagram 3D koulí;pakování sfer;modelování granulí |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Euclidean Voronoi diagram of 3D balls;sphere packing;granular simulations |
Abstrakt: | Hlavním cílem této diplomové práce je prostudovat problematiku VD koulí a způsoby využívání VD pro modelování granulí. Dále navrhnout řešení pro otestování Voronoiova diagramu 3D koulí na problému pakování koulí a simulace pohybu sfér. Hlavní část aplikace využívá VD knihovnu, která byla naimplementována Ing. M. Maňákem a externí C++ SPH knihovnu na řešení fyzikální části implementace (simulace pohybu). Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část obsahuje úvod do problematiky VD koulí, popis geometrických primitiv a topologii. Druhá část popisuje řešení aplikací VD koulí v pakování sfer a simulaci pohybu sfér, implementační aspekty a dosažené výsledky. Aplikace byla implementována v C# and OpenGL. Všechny uvedené výsledky byly zpracovány na stroji se specifikací: Intel(R) Core(TM) i5 CPU, 240GHz, 4GB RAM, OS Windows 7. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The primary objective of the diploma thesis has been to experiment with the Voronoi diagrams of spheres (balls) in granular models. As a proposed solution it was suggested to test the Voronoi diagrams in sphere packing problem and granular motion simulation. The main application uses the library of Voronoi diagram of balls implemented by Ing. M. Manak and Smoothed Particle Hydrodynamics open source to solve the physics issue. The work has been divided into two main parts, a survey of the Voronoi diagram of spheres, introduction into its geometry primitives and topology. The second part proposes two types of the diagram application, sphere packing and dynamic fluid simulation. The main application is implemented in C# programming language and OpenGL. All experimental results were obtained on an Intel(R) Core(TM) i5 CPU, 2.40GHz, 4GB RAM using C#, Windows 7. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KIV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
thesis.pdf | Plný text práce | 6,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A09N0015Pposudek-ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 348,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A09N0015Pposudek-op.pdf | Posudek oponenta práce | 795,41 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A09N0015Pobhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 179,66 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/3032
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.