Název: Využití Voronoi diagramu koulí pro modelování granulí
Další názvy: The use of Voronoi diagram of spheres for granular models
Autoři: Peshkova, Tatyana
Vedoucí práce/školitel: Kolingerová, Ivana
Oponent: Maňák, Martin
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3032
Klíčová slova: Voronoiův diagram 3D koulí;pakování sfer;modelování granulí
Klíčová slova v dalším jazyce: Euclidean Voronoi diagram of 3D balls;sphere packing;granular simulations
Abstrakt: Hlavním cílem této diplomové práce je prostudovat problematiku VD koulí a způsoby využívání VD pro modelování granulí. Dále navrhnout řešení pro otestování Voronoiova diagramu 3D koulí na problému pakování koulí a simulace pohybu sfér. Hlavní část aplikace využívá VD knihovnu, která byla naimplementována Ing. M. Maňákem a externí C++ SPH knihovnu na řešení fyzikální části implementace (simulace pohybu). Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část obsahuje úvod do problematiky VD koulí, popis geometrických primitiv a topologii. Druhá část popisuje řešení aplikací VD koulí v pakování sfer a simulaci pohybu sfér, implementační aspekty a dosažené výsledky. Aplikace byla implementována v C# and OpenGL. Všechny uvedené výsledky byly zpracovány na stroji se specifikací: Intel(R) Core(TM) i5 CPU, 240GHz, 4GB RAM, OS Windows 7.
Abstrakt v dalším jazyce: The primary objective of the diploma thesis has been to experiment with the Voronoi diagrams of spheres (balls) in granular models. As a proposed solution it was suggested to test the Voronoi diagrams in sphere packing problem and granular motion simulation. The main application uses the library of Voronoi diagram of balls implemented by Ing. M. Manak and Smoothed Particle Hydrodynamics open source to solve the physics issue. The work has been divided into two main parts, a survey of the Voronoi diagram of spheres, introduction into its geometry primitives and topology. The second part proposes two types of the diagram application, sphere packing and dynamic fluid simulation. The main application is implemented in C# programming language and OpenGL. All experimental results were obtained on an Intel(R) Core(TM) i5 CPU, 2.40GHz, 4GB RAM using C#, Windows 7.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
thesis.pdfPlný text práce6,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A09N0015Pposudek-ved.pdfPosudek vedoucího práce348,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A09N0015Pposudek-op.pdfPosudek oponenta práce795,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A09N0015Pobhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce179,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/3032

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.