Title: | Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí |
Authors: | Zeisek, Adam |
Citation: | Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století: sborník příspěvků z konference Profilingua 2018, s. 244-253. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31248 |
ISBN: | 978-80-261-0834-4 |
Keywords: | autonomní učení;autonomie žáka;efektivita učení;základní školy |
Keywords in different language: | autonomous learning;learner autonomy;learning efficiency;primary schools |
Abstract: | V této práci jsem představil široce uznávanou definici autonomie a zároveň se podrobněji věnoval jejímu klíčovému aspektu. Dále jsem představil některá teoretická a historická hlediska, která jsou důležitá pro tento koncept, a svoji práci jsem uzavřel představením praktického výzkumného projektu a jeho výsledků. Doufám, že ve čtenáři, který s touto problematikou není blíže obeznámen, má práce vyvolala zájem dozvědět se více. Autonomie žáka v cizojazyčné výuce je široké téma, které se těší velké pozornosti odborné veřejnosti a zasloužila by si i větší zájem širší odborné veřejnosti v České republice. Praktická aplikace tohoto konceptu je také důležitá, proto jsem představil konkrétní výzkumný projekt, který se zabývá hodnocením efektivity autonomního učení. Tento pedagogický přístup je výborným příkladem toho, jak v praxi uplatnit teoretická východiska. Věřím, že autonomie žáka je v dnešní době klíčovou oblastí, která odpovídá na potřeby doby a dnešních žáků a zároveň je možností, jak naplnit požadavky českých kurikulárních dokumentů. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Profilingua 2018 Profilingua 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zeisek.pdf | Plný text | 349,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/31248
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.