Title: | Historie přeštické školy od konce 19. století do 1. poloviny 20. století |
Other Titles: | Přeštice school history since the late 19th century to the first half of the 20th century |
Authors: | Fornouzová, Michala |
Advisor: | Breitfelder Miroslav, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31572 |
Keywords: | přeštice;škola;historie;charakteristika;komparace;vzdělávání;období 1887-1948;nová školní budova |
Keywords in different language: | přeštice;school;history;characteristic;komparation;education;new school building |
Abstract: | Práce popisuje dějiny přeštické školy od roku 1887 do roku 1948. Cílem je charakteristika daných období, komparace školského systému v různých typech státního zřízení, to vše je dokázáno na konkretní vzdělávací instituci. |
Abstract in different language: | This thesis deals with history of basic school in Přeštice since foundation of new building in 1887 to 1948. It briefly describes the historie of Přeštice. Second chapter contains the characteristic of each period of educational history in our country. The main part is devoted to the development of the local basic school from 1887 to 1948, this chapter include first references about education in Přeštice. It describes the development of the school buildings, their repairs and renovations and the pedagogical and extra-curricular activities in the particular periods. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Fornouzova.pdf | Plný text práce | 1,99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Fornouzova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 313,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Fornouzova O.pdf | Posudek oponenta práce | 448,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Fornouzova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 164,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/31572
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.