Title: Plzeňské školní budovy - historie, architektonický vývoj a proměny
Other Titles: Pilsen School Buildings - History, Architectural Development and Changes
Authors: Setvín, Petr
Advisor: Morávková Naděžda, Doc. PaedDr. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31578
Keywords: česká škola;školní budova;základní školství;školní budovy plzeň;pamětník;pamětnická výpověď;školní projekt;didaktická aplikace
Keywords in different language: czech school;school building;elementary school;school building pilsen;witness;memorial testimony;school project;didactic application
Abstract: Práce pojednává o stavebním vývoji obecných a měšťanských školních budov v katastru města Plzně na pozadí kulturně historických událostí během 19. a 20. století. Zároveň mapuje jednotlivé stavby na území Západočeské metropole z architektonického hlediska. Je zaměřená na stavební vývoj a proměny školních staveb v čase. Cílem diplomové práce je představit stavebně historický vývoj budov určený ke vzdělávání v prostředí Plzně a poukázat na proměny užívání v čase, či proměnu využívání jednotlivých částí uvnitř školy. Práce sestává z pěti kapitol, které mimo jiné představují katalog jednotlivých škol, jež podpoří i pamětnické výpovědi určené k motivaci žáků pro vypracování samostatného výzkumného projektu.
Abstract in different language: The thesis deals with the development of municipal and burgher school buildings in the cadastral area of the city of Pilsen on the background of cultural and historical events during the 19th and 20th centuries. At the same time, it maps the individual buildings in the West Bohemian metropolis from an architectural point of view. It is focused on building development and transformation of school buildings in time. The aim of this diploma thesis is to introduce the building-historical development of buildings intended for education in the Pilsen environment and to point out the changes in the use in time or the transformation of use of the individual parts within the school. The thesis consists of five chapters, which, among other things, represent a catalog of individual schools that will also support memorial testimonies designed to motivate pupils to develop a separate research project.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KHI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Setvin.pdfPlný text práce9,76 MBAdobe PDFView/Open
Setvin V.pdfPosudek vedoucího práce474,68 kBAdobe PDFView/Open
Setvin O.pdfPosudek oponenta práce752,58 kBAdobe PDFView/Open
Setvin P.pdfPrůběh obhajoby práce206,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/31578

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.