Title: Skenování animací lidských obličejů zařízením MS Kinect
Other Titles: Scanning of human face animations using MS Kinect
Authors: Poch, Dominik
Advisor: Váša Libor, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Vaněček Petr, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32280
Keywords: registrace;3d objekt;mapování;animace;fotogrammetrie;kinect
Keywords in different language: registration;3d object;mapping;animation;photogrammetry;kinect
Abstract: Bakalářská práce pojednává o problematice tvorby 3D animací. Popisuje základní používané principy a metody v celém procesu. Cílem práce je nalézt řešení, které bude vyžadovat minimální vložené náklady na jednotlivé dílčí kroky animačního procesu. Z tohoto důvodu budou vyzkoušeny různé techniky pro snímání objektu v trojrozměrném prostoru s ohledem na poměr cena/výkon. Zaměřeno je především na zařízení Microsoft Kinect, které je hojně používané i v domácnostech, majoritně jako součást herních konzolí Xbox. Z důvodu vyzkoušení principů a metod používaných při tvorbě animací je součástí práce návrh a implementace programů, které provedou uživatele jednotlivými fázemi tvorby trojrozměrných animací. Na závěr bude představen přehrávač umožňující zpracování komprimované animace pomocí vytvořené kompresní funkce.
Abstract in different language: The bachelor thesis discusses an issue of creation of 3D animations. It describes basic principles and methods used throughout the entire animation process. The main goal of the thesis is to find a solution which requires to put minimal amount of expenses in each substep of the animation process. For this reason, different techniques for scanning in threedimensional space will be tested with respect to the best possible price/performance ratio. The thesis is deeply focused on Microsoft Kinect, which is widely used in households, mostly as part of Xbox game consoles. The next part of the thesis desings and implements programs which lead a user through each single stage of creation of three-dimensional animations to test the principles and methods used in the animation process. Finally, a player, which processes compressed animations using a created compression function, will be introduced.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bakalarska-prace.pdfPlný text práce3,43 MBAdobe PDFView/Open
A15B0111P posudek.pdfPosudek oponenta práce326,86 kBAdobe PDFView/Open
A15B0111P hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce212,88 kBAdobe PDFView/Open
A15B0111P obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce87,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/32280

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.