Název: | Role asistenta pedagoga v současné primární škole\\ Případová studie základní školy v Praze |
Autoři: | Androníková, Zuzana |
Vedoucí práce/školitel: | Káňová Šárka, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32317 |
Klíčová slova: | asistent pedagoga;asistent pedagoga a pedagog;spolupráce;inkluze;podpůrná opatření |
Klíčová slova v dalším jazyce: | teacher's assistant;teacher's assistant and teacher;cooperation;inclusion;support measures |
Abstrakt: | Hlavním cílem práce bylo provést evaluaci osoby v roli asistenta pedagoga. Dále byly stanoveny dva dílčí cíle. Jedním z nich bylo analyzovat rizika, dilemata a přínosy s pojené s výkonem profese asistenta pedagoga. Druhým bylo porozumět pracovnímu vztahu asistenta pedagoga a pedagoga. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům. V této části byly nastíněny principy inkluzivního vzdělávání, legislativní vymezení profese asistenta pedagoga, rizika spojená s touto profesí a také spolupráce asistenta pedagoga s dalšími složkami výchovně vzdělávacího procesu. Výzkumnou metodou, pro dosažení cíle, byl zvolen polostrukturovaný rozhovor a dotazníková sonda. Výsledky výzkumného šetření vedly k doporučením, která mají zlepšit podmínky působení asistenta pedagoga. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The main goal of the diploma thesis was to evaluate a person in the role of teacher's assistant. Two additional and specific goals were specified. The first is to pinpoint the benefits, risks and dilemmas associated with the profession of teacher's assistant. The second goal was to understand the professional relationship between teacher's assistant and teacher. The first part of the diploma thesis deals with the theoretical baseline. In this part, we introduced the inclusion and its principles, the legislative definition of the professor's assistant, the risks of this profession and the cooperation of the teacher's assistant with other components of the educational process. The research methods to achieve goal were selected structured interviews and questionnaire probes. Based on this research the recommendations were made. These recommendations should improve conditions by the teacher's assistant. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace.pdf | Plný text práce | 2,01 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Andronikova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,08 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Andronikova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 1,07 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Andronikova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 432,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/32317
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.