Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorStacke Václav, RNDr. Ph.D.
dc.contributor.authorHampejsová, Viola
dc.date.accepted2018-6-11
dc.date.accessioned2019-03-15T10:18:57Z-
dc.date.available2017-6-15
dc.date.available2019-03-15T10:18:57Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-27
dc.identifier74470
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32400
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá srovnáním dvou výukových metod při výuce zeměpisu v 6. třídě ZŠ. Srovnání proběhlo pomocí pedagogického výzkumu. Látka o savanách a pouštích byla odučena ve dvou paralelních třídách šestého ročníku, v každé třídě pomocí jiné vyučovací metody. V experimentální skupině byla použita moderní výuková metoda tvorby myšlenkových map ve spolupráci s textem. V kontrolní skupině hodina proběhla tradiční frontální výukou výkladem. Metody jsou srovnány pomocí mnou vytvořených testů. Výsledky testů jsou utříděny do tabulek a vizualizovány v grafech. Experimentální skupina měla celkově o 9,84 % lepší úspěšnost v posttestu než kontrolní skupina. Markantnější zlepšení experimentální skupiny jsem zaznamenala v úlohách, které ověřovaly pochopení a vyžadovaly od žáků vysvětlení daných jevů. Pokud bylo vzdělávacím cílem zapamatování výčtů a klasifikací, zlepšila se více kontrolní skupina. Ideálním způsobem se mi jeví výuka za pomoci obou vyučovacích metod v závislosti na předávaných informacích a očekávaných vzdělávacích cílech.cs
dc.format73 s. (82 850 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpedagogický výzkumcs
dc.subjectvyučovací metoda tvorby myšlenkových mapcs
dc.subjectfrontální výukacs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectsavany a pouštěcs
dc.titleSrovnání vědomostí žáků o savanách a pouštích osvojené tradiční výukovou metodou (výkladem) a moderní výukovou metodoucs
dc.title.alternativeComparison of pupil's knowledge about deserts and savannas learned by traditional teaching method and modern teaching methoden
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPřírodovědná studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis occupies with comparison of two different teaching methods during teaching in the sixth grade in an elementary school. The comparison was done using pedagogical research. The topic about savannas and deserts was taught in two sixth parallel classes, in every class by a different teaching method. The modern method of making mind maps in collaboration with a text was used in the experimental group. Presentation which is the traditional frontal education was used in the control group. These methods were compared by tests which I made. The results are sorted in tables and visualized in graphs. The experimental group had about 9,84 % better total success rate in posttest than the control group. I have noticed more major improvment of experimental group in tasks which verified understanding and required pupils to explain certain phenomena. The control group improved more if the educational goal was to memorize enumerations and classifications. In my opinion the ideal way is to use both teaching methods depending on transferred information and expected educational goals.en
dc.subject.translatedpedagogical researchen
dc.subject.translatedthe teaching method of making mind mapsen
dc.subject.translatedthe frontal educationen
dc.subject.translatedelementary schoolen
dc.subject.translatedsavannas and desertsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Viola Hampejosva_2018.pdfPlný text práce3,91 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova V.pdfPosudek vedoucího práce646,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova O.pdfPosudek oponenta práce956,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova P.pdfPrůběh obhajoby práce149,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32400

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.