Název: | Vztahy a sociální interakce v MMORPG World of Warcraft |
Další názvy: | Relationships and Social Interactions in MMORPG World of Warcraft |
Autoři: | Petrušková, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Kobes, Tomáš |
Oponent: | Kalvas, František |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3274 |
Klíčová slova: | massively multiplayer online role-playing games;počítačové hry;sociální interakce;sociální vztahy;sociální hry;virtuální realita |
Klíčová slova v dalším jazyce: | massively multiplayer online role-playing games;computer games;social interactions;social relationships;social games;virtual reality |
Abstrakt: | Cílem tohoto textu je odhalit podobu sociálních interakcí a sociálních vztahů uvnitř Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game World of Warcraft. Vzhledem k herním specifikům je World of Warcraft ideálním prostorem pro sledování virtuálních sociálních fenoménu, které jsou diametrálně odlišné od sociálních fenoménů v reálném světě. Tento konkrétní výzkumný prostor je z pohledu sociologie relativně neznámý. Pro dostatečné teoretické ukotvení byly použity klasické sociologické teorie Georga Simela, Pierra Bourdieu a Ervinga Goffmana. Ke sběru dat bylo použito dvou základních metod. Jako primární zdroj informací byly použity polostrukturované rozhovory. Druhým zdrojem pak bylo zúčastněné pozorování v herním světě. Jako výzkumný prostor byly zvoleny české bezplatné herní servery. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of the thesis is to examine the form of social interactions and social relationships in the Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game World of Warcraft. With regard to the game´s specifics is World of Warcraft a proper space for watching virtual social phenomena, which hughly differ from social phenomena in the real world. This particular research environment is relatively unknown from the view of sociology. I used classic socological theories of George Simmel, Pierre Bourdieu and Erving Goffman to provide sufficient theoretical background. There were used two main methods to gather data. As a basic source of infomation, semi-structured interviews were used. The second source was participated observation in the game world. As a space for this research were chosen Czech free game servers. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
bakalarska_prace_Petruskova.pdf | Plný text práce | 476,96 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vpbp11_Petruskova.doc | Posudek vedoucího práce | 28 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Petruskova_OP.doc | Posudek oponenta práce | 36,5 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
petruskova.PDF | Průběh obhajoby práce | 160,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/3274
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.