Název: Definování efektivních cílů při hodině anglického jazyka
Další názvy: Defining effective objectives in English language class
Autoři: Votřel, Michal
Vedoucí práce/školitel: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33290
Klíčová slova: cíle;b. bloom;metody;učebnice;a. kratwohl;terminologie;taxonomie
Klíčová slova v dalším jazyce: aims;goals;objectives;course books;b. bloom;methods;a. kratwohl;outcomes;taxonomy
Abstrakt: Práce se zaměřuje na efektivní tvoření cílů. Nejprve se zaměřuje na popis terminologie a rozdíly v jednotlivých termínech. Dále se zabývá původem výtváření cílů, B. Bloomem, jeho taxonomií a jeho metodou pro tvoření cílů. Dále uvádí novou verzi Bloomovi taxonomie, kterou napsal A. Kratwohl a zabývá se jednotlivými rozdíly mezi nimi. Dále se práce zabývá problémy, které se objevují při psání cílů a radí, jak se jim vyhnout. Uvádí také, jaké jsou současné metody pro tvoření cílů. Dále také zmiňuje nejdůležitější dokumenty, s nimiž by měl být každý učitel obeznámen. Na konci teoretické části se práce zabývá tvořením cílů ve výuce anglického jazyka, a proč jsou cíle důležité. Praktická část se skládá ze dvou výzkumů. První zkoumá vvybrané učebnice anglického jazyka a to, jak dobře dokáží definovat cíle. Druhý výzkum uvádí data nasbíraná při rozhovorech se šesti středoškolskými učiteli anglického jazyka, jejichž zaměřením bylo zjistit znalosti dotazovaných učitelů v oblasti teorie tvoření cílů, ale i v oblasti praxe.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with problem of designing effective objectives. Firstly, it focuses on the terminology matter and discusses the differences among the terms. Further on, it focuses on the origin of objective design, which means it deals with B. Bloom, his taxonomy and his method of objective design. Later on, it presents the new rewritten version of Bloom's taxonomy and discusses its differences from the original. Furthermore, the thesis deals with problems occurring with writing objectives and how to avoid them. It also presents contemporary methods of writing objectives effectively. It also presents the most important documents which are necessary for every to teacher to be aware of. At the end of the theoretical part, it discusses designing objective in English teaching and why it is important. The practical part consists of two parts. The first one explores if and which course books include effective objectives and therefore are more of a help for teachers. The second section of the practical part presents data which were collected by interviewing six high schools teachers on the subject matter. In my researches I discuss that most of the selected course books does not include effective objectives. In the second part of the practical section I state that teachers mostly can tell the difference between a well-written and a poorly written objective.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Votrel.pdfPlný text práce1,34 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Votrel GK.pdfPosudek vedoucího práce632,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Votrel BB.pdfPosudek oponenta práce1,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Votrel obh.pdfPrůběh obhajoby práce1,49 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33290

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.