Název: | Problémy v přípravě učitelů informatiky: případová studie |
Další názvy: | Problems in computer science teacher preparation: A case study |
Autoři: | Průcha, Tomáš Horváthová, Dana Filipi, Zbyněk Rohlíková, Lucie |
Citace zdrojového dokumentu: | PRŮCHA, T., FILIPI, Z., ROHLÍKOVÁ, L. Problémy v přípravě učitelů informatiky: případová studie. In Horváthová, D. DidInfo : Medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky DidInfo 2019. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2019. s. 115-118. ISBN 978-80-557-1533-9 , ISSN 2454-051X. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Univerzita Mateja Bela |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/34860 |
ISBN: | 978-80-557-1533-9 |
ISSN: | 2454-051X |
Klíčová slova: | příprava učitelů informatiky;vzdělávání učitelů;pregraduální příprava učitelů;případová studie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | computer science teacher preparation;teacher training, preservice teacher;case study |
Abstrakt: | V souvislosti s integrací informatiky do kurikula základních i středních škol v České republice sílí diskuze o přípravě učitelů informatiky. Cílem tohoto příspěvku je pomocí případové studie realizované na Západočeské univerzitě v lzni popsat problémy v přípravě učitelů informatiky dle názorů akademických pracovníků, kteří se na její přípravě podílejí. Prezentované výsledky vychází z realizovaného kvalitativního výzkumu sestávajícího z polostrukturovaných rozhovorů. Nejběžnějšími nalezenými problémy jsou především nedostatek financí a nedostatečný počet zájemců o studium učitelství informatiky. Dále se jedná o problémy týkající se tvorby studijních programů, jejich skladby a personálního zabezpečení výuky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In the Czech Republic there is a growing discussion about thepreparation of CS (Computer Science) teachers, especially inconnection with the integration of CS into the curriculum ofprimary and secondary schools. The aim of this paper is to describeproblems in the preparation of CS teachers in the opinions ofacademic staff involved in the preparation of CS teachers, using acase study at the University of West Bohemia. The presented resultsare based on a qualitative research consisting of semi-structuredinterviews. The most common problems identified are mainlyfinances and insufficient numbers of students interested in the studyof CS teaching, but also problems related to the creation of studyprograms, their composition and personnel provision of teaching. |
Práva: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © Univerzita Mateja Bela |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KVD) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Zbornik_Didinfo_2019.pdf | 27,78 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/34860
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.