Název: Problémy v přípravě učitelů informatiky: případová studie
Další názvy: Problems in computer science teacher preparation: A case study
Autoři: Průcha, Tomáš
Horváthová, Dana
Filipi, Zbyněk
Rohlíková, Lucie
Citace zdrojového dokumentu: PRŮCHA, T., FILIPI, Z., ROHLÍKOVÁ, L. Problémy v přípravě učitelů informatiky: případová studie. In Horváthová, D. DidInfo : Medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky DidInfo 2019. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2019. s. 115-118. ISBN 978-80-557-1533-9 , ISSN 2454-051X.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Univerzita Mateja Bela
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/34860
ISBN: 978-80-557-1533-9
ISSN: 2454-051X
Klíčová slova: příprava učitelů informatiky;vzdělávání učitelů;pregraduální příprava učitelů;případová studie
Klíčová slova v dalším jazyce: computer science teacher preparation;teacher training, preservice teacher;case study
Abstrakt: V souvislosti s integrací informatiky do kurikula základních i středních škol v České republice sílí diskuze o přípravě učitelů informatiky. Cílem tohoto příspěvku je pomocí případové studie realizované na Západočeské univerzitě v lzni popsat problémy v přípravě učitelů informatiky dle názorů akademických pracovníků, kteří se na její přípravě podílejí. Prezentované výsledky vychází z realizovaného kvalitativního výzkumu sestávajícího z polostrukturovaných rozhovorů. Nejběžnějšími nalezenými problémy jsou především nedostatek financí a nedostatečný počet zájemců o studium učitelství informatiky. Dále se jedná o problémy týkající se tvorby studijních programů, jejich skladby a personálního zabezpečení výuky.
Abstrakt v dalším jazyce: In the Czech Republic there is a growing discussion about thepreparation of CS (Computer Science) teachers, especially inconnection with the integration of CS into the curriculum ofprimary and secondary schools. The aim of this paper is to describeproblems in the preparation of CS teachers in the opinions ofacademic staff involved in the preparation of CS teachers, using acase study at the University of West Bohemia. The presented resultsare based on a qualitative research consisting of semi-structuredinterviews. The most common problems identified are mainlyfinances and insufficient numbers of students interested in the studyof CS teaching, but also problems related to the creation of studyprograms, their composition and personnel provision of teaching.
Práva: Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.
© Univerzita Mateja Bela
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KVD)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Zbornik_Didinfo_2019.pdf27,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34860

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD