Název: | Elektronické portfolio jako nástroj rozvoje autonomie a jazykových kompetencí vysokoškolských studentů ve výuce odborného anglického jazyka |
Další názvy: | Digital portfolio as a tool for development of self-directed learning and language competence in university students in the specific English subjects |
Autoři: | Pospíšilová, Linda |
Citace zdrojového dokumentu: | POSPÍŠILOVÁ, L. Elektronické portfolio jako nástroj rozvoje autonomie a jazykových kompetencí vysokoškolských studentů ve výuce odborného anglického jazyka. In ICTE 2018 Information and Communication Technology in Education. Ostrava: University of Ostrava, 2018. s. 76-88. ISBN 978-80-7599-029-7. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | University of Ostrava |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/34891 |
ISBN: | 978-80-7599-029-7 |
Klíčová slova: | digitální portfolio;jazykové vzdělávání;autonomní učení;učební cyklus;důkazové portfolio;informální učení;blended learning |
Klíčová slova v dalším jazyce: | digital portfolio;language learning;self-directed learning;learning cycle;evidence based portfolio;informal learning;blended learning |
Abstrakt: | V dnešní době se stále častěji setkáváme s voláním po změně paradigmatu v oblasti vzdělávání. Těžiště se postupně přesouvá od vyučujících ke studentům, od obsahu ke znalostem a dovednostem, od memorování k aktivnímu učení a k rozvoji tzv. dovedností pro 21. století. V literatuře se také můžeme setkat s tvrzením, že tzv. blended learning se stává normou ne výjimkou. Dalšími trendy v současném vzdělávacím kontextu je pojem celoživotního vzdělávání, informální vzdělávání, tvorba osobního učebního prostředí a tzv. kurátorství obsahu. Podpora autonomního učení může být cestou k naplňování výše uvedených výzev a potřeb. V rámci výzkumu byl navržen a odpilotován učební cyklus podporující autonomní učení s využitím blended learning formou digitálního portfolia implementovaného ve výuce akademického anglického jazyka a to v průběhu třech let s aplikací konstrukčního výzkumu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Nowadays, there is a frequent call for paradigm shift in education heard. The centre is moving from a teacher to a learner, from content to knowledge and skills, from memorizing to active learning and the 21st century skill development. In literature we can encounter a claim that blended learning is becoming a norm and not just an exception. There can be more trends observed in current education, such as lifelong learning, informal education, learning on the go, personal learning environment (PLE) and a content curation. Enhancement of autonomous learning may represent a possible way towards answering the above mentioned needs and challenges. A learning cycle developing autonomous learning with use of blended learning and digital portfolio in language learning has been designed and piloted in the past three years. A method of design based research was applied. |
Práva: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © University of Ostrava |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KVD) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/34891
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.