Název: Simulating ADAS Sensors, their Placement and Environment
Autoři: Rymus, Jaroslav
Citace zdrojového dokumentu: 2019 International Conference on Applied Electronics: Pilsen, 10th – 11th September 2019, Czech Republic.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: anotace
annotation
URI: http://hdl.handle.net/11025/35503
ISBN: 978–80–261–0813–9 (Print)
978–80–261–0812–2 (Online)
ISSN: 1803–7232 (Print)
1805-9597 (Online)
Klíčová slova: virtuální prototypování;simulace;výpočetní elektromagnetika;senzor;ADAS;pokročilé asistenční systémy pro řidiče;anotace
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual prototyping;simulations;computational electromagnetics;sensor;ADAS;advanced driver assistance systems;abstract
Abstrakt v dalším jazyce: With the advent of autonomous vehicles, carmakers are increasingly involved in developments of Active Safety and Advanced Driver Assistance Systems. Those systems are part of complex electronic equipment, that – with its sensors, microcontrollers, cable harnesses – will represent up to 40% of the total manufacturing cost. Today, virtual prototyping is integral part of development process, assuring fast innovation cycles and minimizing costs. A multiscale hybrid strategy is proposed to simulate Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in both Short Radar Range (SRR) and Long Radar Range (LRR). While SRR devices (typically blind spot/dead-angle radars) are operating at 24 GHz, the LRR devices used for Adaptive Cruise Control systems are utilizing the 77 GHz band. The sensor itself is modeled using FDTD or MoM/MLFMM methods. Then, the related electromagnetic environment is computed by means of Physical Optics (PO). Dedicated PO upgrades are utilized to handle plastic parts (bumper, front grille) in front of a sensor.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Applied Electronics 2019
Applied Electronics 2019

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Rymus.pdfPlný text79,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/35503

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.