Název: | Elektronické systémy pro redukci škodlivých emisí u spalovacích motorů |
Autoři: | Žahour, Jiří |
Oponent: | Bartl Matouš, Ing. Ph.D. Jerhot Jaroslav, Prof. Ing. DrSc. Stýskala Vítězslav, Doc. Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | disertační práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37741 |
Klíčová slova: | scr;nox;močovina;katalyzátor;emise;výfuk;dieselový motor;systém následného zpracování;dovybavení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | scr;nox;urea;catalyst;emissions;exhaust;diesel engine;aftertreatment system;retrofitting |
Abstrakt: | Práce se zabývá problematikou emisí oxidů dusíku (NOx) u spalovacích motorů. Cílem je navrhnout koncepci soběstačného systému pro redukci NOx a prakticky ověřit její funkčnost. V teoretické části jsou popsány základní principy vzniku NOx a jejich vliv na životní prostředí. Další kapitoly popisují různé technologie pro potlačení těchto emisí. Druhá část práce se zabývá samotným návrhem systému využívající technologii selektivní katalytické redukce (SCR). Zde jsou popsány jednotlivé komponenty systému a jejich vzájemné propojení. Práce se dále zabývá řídicí elektronikou, vlastním principem řízení i diagnostickým rozhraním. V neposlední řadě jsou v závěru práce velmi detailně diskutovány dosažené výsledky v laboratorních testech i v testech z reálného provozu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with emissions of nitrogen oxides from combustion engines. The main goal is to design a self-sufficient system for NOx reduction. In the theoretical part of the thesis, the basic principles of NOx formation and their influences on environment are described. Next chapters describe various technologies for NOx reduction. The second part of the thesis deals with designing of the system based on the selective catalytic reduction (SCR) technology. All components and their interconnection are described there. The thesis also deals with design of electronic control system, including the design of electronics units, principle of the control and the diagnostic interface. Finally, the results of emissions tests are detailed discussed. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Disertační práce / Dissertations (KAE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
disertace_zahourj_2_65.pdf | Plný text práce | 15,83 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
zahour_publ.pdf | Posudek vedoucího práce | 2,13 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
zahour_opon.pdf | Posudek oponenta práce | 2,08 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
zahour_zapis.pdf | Průběh obhajoby práce | 502,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/37741
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.