Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorGažáková Eva, MgA. Ph.D.
dc.contributor.authorTrávová, Radka
dc.date.accepted2019-6-13
dc.date.accessioned2020-07-17T13:48:26Z-
dc.date.available2018-6-15
dc.date.available2020-07-17T13:48:26Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-4-15
dc.identifier77742
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/38175
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá zpracováním pohádek skrze metody a techniky dramatické výchovy ve vybrané mateřské škole a navrhuje inspirativní výchovně-vzdělávací programy pro učitele mateřské školy, demonstrující, jak s dětmi skrze zážitkové učení poznávat svět, rozvíjet jejich osobnost jako celek, učit je vyjadřovat samo sebe, projevovat emoce, představivost a fantazii. Obsahem teoretické části jsou kapitoly věnující se vývoji předškolního dítěte ve všech jeho složkách a předškolnímu vzdělávání. Následně se zaměřují na pohádku a její přínos pro dítě a v neposlední řadě se věnují metodám a technikám dramatické výchovy, jejich využití při práci s pohádkou a roli učitele v tomto způsobu práce. V praktické části jsou představeny dva vytvořené a zrealizované tematické celky zpracovávající dvě pohádky skrze metody a techniky dramatické výchovy, a to pro konkrétní třídu mateřské školy v Plzni.cs
dc.format109 s., VI s. Přílohcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=77742-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdramatická výchovacs
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs
dc.subjectpohádkacs
dc.subjecttematický celekcs
dc.titleDramaticko-výchovná práce s pohádkou ve vybrané mateřské školecs
dc.title.alternativeUsage of educational drama involving fairy tale in the selected kindergartenen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPředškolní a mimoškolní pedagogikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis examines fairy tale adaptations using the methods and techniques of drama education in one specific kindergarten. Moreover, it proposes inspirational educational programs for kindergarten teachers which illustrate how experimental education enable children to explore the world, how it contributes to their personal development, their ability to express themselves, to manifest their feelings, imagination and fantasy. The theoretical part describes all the aspects of preschool-age children's development and preschool education. Furthermore, it focuses on the notion of fairy tale and its beneficial effects on children and, last but not least, it presents the methods and techniques of drama education, its employment for fairy tale adaptation and the teacher's role in this process. The empirical part introduces two thematic units that were created and realized in a kindergarten class in Pilsen, adapting two fairy tales using the methods and techniques of drama education.en
dc.subject.translateddrama educationen
dc.subject.translatedpreschool ageen
dc.subject.translatedpreschool educationen
dc.subject.translatedfairy taleen
dc.subject.translatedthematic unitsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Travova_2019.pdfPlný text práce3,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Travova VP.docPosudek vedoucího práce42,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Travova OP.pdfPosudek oponenta práce673,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Travova O024.pdfPrůběh obhajoby práce23,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38175

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.