Title: Schopnosti dětí řešit úlohy na principu stromu třídění
Other Titles: Children's abilities to solve assignments on the tree sorting principle
Authors: Košťálová, Nina
Advisor: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39132
Keywords: mateřská škola;třídění;předškolní děti
Keywords in different language: kindergarten;sorting;preschool children
Abstract: Cílem experimentu bylo zjistit, jaké schopnosti mají předškolní děti při řešení úloh na principu stromu třídění. Deset vybraných dětí mě příjemně překvapilo, hodnotím jejich výkony velmi kladně. symetrický strom třídění na bázi manipulace s objekty zvládly děti bez problémů. Symetrický strom na bázi manipulace s obrázky byl pro děti o něco těžší. Nejtěžším bylo řešení nesymetrického stromu třídění. Co se týká odpovědi celou větou a nalezení stromu řešení, zde vidím určité rezervy.
Abstract in different language: The aim of the experiment was to find out what capacities the preschool children have in solving the tasks on the tree sorting principle. The ten chosen children pleasantly surprised me, I appreciate their performance very positively. Symmetric sorting tree based on object manipulation handled children without problems. A symmetrical tree-based image manipulation was a bit more difficult for children. The most difficult thing was to solve the unsymmetrical sort tree. Regarding the answer with the entire sentence and finding the solution tree, I see some reserves here.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska_prace_Nina_Kostalova_Strom_trideni.pdfPlný text práce1,9 MBAdobe PDFView/Open
Kostalova posudek739.pdfPosudek oponenta práce1,44 MBAdobe PDFView/Open
Hodnoceni bakalarske prace N. Kostalove.pdfPosudek vedoucího práce146,08 kBAdobe PDFView/Open
Kostalova protokol768.pdfPrůběh obhajoby práce394,91 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39132

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.