Title: Stav výuky tématického celku místní region na základních školách v Karlovarském kraji
Other Titles: Current Quality of the Region of Karlovy Vary as a Teaching Subject in Elementary Schools
Authors: Matoušek, Martin
Advisor: Stacke Václav, RNDr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39234
Keywords: tematický celek;místní region;základní školy;karlovarský kraj
Keywords in different language: thematic area;local region;basic school;karlovy vary region
Abstract: Uvedená bakalářská práce je zaměřená na problematiku stavu výuky tematického celku místní region na základních školách pro Karlovarský kraj. První část práce řeší stav současného poznání, který obsahuje informace vázané k regionu z několika různých hledisek a dochází zde k charakteristice zkoumaného území. Pro dosažení cíle je v této práci použitá metoda sběru dat. Stav výuky hodnotím pomocí mnou vytvořeného polostrukturovaného rozhovoru, který byl realizován s osmi učiteli na pěti různých základních školách. Výsledky z rozhovorů jsem pro přehlednost zpracoval do tabulek a obrázků. Pro práci byli stanoveny tři hypotézy ve znění: učitelům a žákům zeměpisu na ZŠ chybí kvalitní podklady pro výuku tematického celku místní region - potvrzená, učitelé tematický celek místní region nevhodně řadí do tematického celku kraje ČR a místní region vyučují jako pouze jeden z krajů - nepodařilo se potvrdit ani vyvrátit, učitelé plně nevyužívají potenciálu tématu pro výuku souvislostí na žákům blízkých příkladech - zamítnutá. V závěru práce jsem došel k výsledkům, že nemohu jednoznačně určit jakým způsobem je vyučován tematický celek místního regionu a dle úsudku učitelů pro ně nejsou pomůcky dostačující. Didaktické pomůcky z důvodu náročnosti výzkumu nejsou v práci hodnocené. Své poznatky, postřehy a další doplňující informace jsem zahrnul v diskuzi, která věřím, že bude přínosem.
Abstract in different language: The condition of education in a thematic area of the local region at a basic school. This bachelor thesis is devoted to the issue of the condition of education in a thematic area of the local region at a basic school in the Karlovy Vary region. The first part deals with the condition itself of the current knowledge, which consists of information bound to the region from several various perspectives and then it describes the characteristics of the studied area. The method of data collection is used to achieve the aim of the work. The condition of education is gained by a semistructured interview created by the author himself, which was conducted with eight teachers at five different basic schools. For the clarification the results of interview are set in tables and pictures. Three hypotheses have been set for this work: teachers and pupils of geography lack quality materials for teaching/learning the thematic unit of the local region - confirmed; teachers used thematic area of the local region in an inappropriate way with a thematic area of the regions in the Czech Republic and they teach the local region only as one of all - it wasn´t confirmed neither disproved; teachers do not fully exploit the potential of the topic, which is connected with pupils´´ known area - disproved. In conclusion, it is not possible to determine in which way a thematic area of the local region is thought. According to the teachers´s views the didactic tools are not sufficient for teaching. Didactic tools are not evaluated in this work due to its complexity. Findings, perception and other adding information are included in a discussion section that will be a benefit for teachers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Matousek 2019.pdfPlný text práce3,67 MBAdobe PDFView/Open
Matousek_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce691,54 kBAdobe PDFView/Open
Matousek_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce904,4 kBAdobe PDFView/Open
Matousek_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce207,61 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39234

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.