Title: Kulturní rozdíly mezi Čechy a Američany na English campu
Other Titles: The cultural differences between Czechs and Americans at English camp
Authors: Kunášek, Daniel
Advisor: Vice William Bradley, Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39241
Keywords: kulturní inteligence;interkulturní komunikace;mezinárodní spolupráce;kulturní rozdíly;kultura;češi;američané;david livermore;english camp
Keywords in different language: cultural intelligence;cross-cultural engagement;international cooperation;cultural differences;culture;czechs;americans;david livermore;english camp
Abstract: Předmětem této bakalářské práce je průzkum kulturních rozdílů mezi Čechy a Američany na Josiah Venture English Campu, což je týden intenzivní výuky anglického jazyka, a představení konceptu kulturní inteligence (CQ) se zaměřením na přístup Davida Livermora. Cílem práce je vytvořit metodu a patřičný trénink, který by týmům pomohl v jejich interkulturní komunikaci a spolupráci.
Abstract in different language: The object of this undergraduate thesis is to explore cultural differences between Czechs and Americans at Josiah Venture English Camp, which is an intensive week course of learning English, and to introduce the concept of Cultural Intelligence (CQ) with the emphasis on David Livermore´s approach. The goal of the thesis is to build a method and proper training which would help teams to cooperate better and behave effectively in a cross-cultural engagement.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis Final - Kunasek.pdfPlný text práce1,9 MBAdobe PDFView/Open
pos_opon_JQ_Kunasek.pdfPosudek oponenta práce1,2 MBAdobe PDFView/Open
pos_ved_BV_Kunasek.pdfPosudek vedoucího práce869,46 kBAdobe PDFView/Open
obh_Kunasek.pdfPrůběh obhajoby práce120,61 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39241

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.