Title: | Analýza předškolní přípravy ve vybraných mateřských školách na základě orientačního mapování školní zralosti pracovníkem pedagogicko-psychologické poradny |
Other Titles: | The analysis of pre-school preparation in selected kindergartens based on an indicative mapping of school maturity by a worker of pedagogical-psychological counselling centre |
Authors: | Holubjaková, Zuzana |
Advisor: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39259 |
Keywords: | školní zralost;školní připravenost;předškolní příprava;pedagogicko-psychologická poradna;orientační mapování školní zralosti;mateřská škola |
Keywords in different language: | school maturity;school readiness;pre-school preparation;pedagogical-psychological counselling centre;indicative mapping of school maturity;kindergarten |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá analýzou předškolní přípravy ve vybraných mateřských školách na základě orientačního mapování školní zralosti pracovníkem pedagogicko-psychologické poradny. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a analytickou. Teoretická část se věnuje definici pojmů školní zralost a školní připravenost, úrovním školní zralosti ve vybraných oblastech, školským poradenským zařízením a orientačnímu mapování školní zralosti. Analytická část práce obsahuje vyhodnocení dat z orientačního mapování školní zralosti a dotazníkového šetření, výsledky šetření a doporučení pro pedagogickou praxi. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis is focused on analysis of pre-school preparation in selected kindergartens based on an indicative mapping of school maturity by a worker of pedagogical-psychological counselling centre. The thesis is divided into two parts - theoretical and analytical one. The theoretical part deals with the definitions of school maturity and school readiness, standards of school maturity in selected area, school counselling service and the indicative mapping of school maturity. The analytical part contains evaluation of data from the indicatice mapping of school maturity and questionnaire survey, results of survey and recommendations for pedagogical practice. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Holubjakova.pdf | Plný text práce | 4,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Holubjakova VP.doc | Posudek vedoucího práce | 37 kB | Microsoft Word | View/Open |
Holubjakova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 237,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Holubjakova O021.pdf | Průběh obhajoby práce | 23,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39259
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.