Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMičík Michal, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorMatějovcová, Barbora
dc.contributor.refereeOvesleová Hana, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2019-6-3
dc.date.accessioned2020-08-24T11:43:47Z-
dc.date.available2018-10-23
dc.date.available2020-08-24T11:43:47Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-4-23
dc.identifier78348
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/39303
dc.description.abstractPředložená diplomová práce je zaměřena na téma "YouTube a Instagram jako nástroje marketingové komunikace". Hlavním cílem byla analýza a zhodnocení vnímání influencer marketingu uživateli sociálních sítí z generací X, Y a Z, jinak řečeno, jaký vliv mají influenceři na jejich nákupní chování. K řešení tohoto problému bylo využito dotazníkové šetření metodou CAWI, jelikož umožňovalo přesné zacílení výzkumu na uživatele sociálních sítí. Z výsledků provedeného šetření, při komparaci s teoretickou částí práce, vyplynulo, že influencer marketing skutečně dokáže ovlivnit všechny zkoumané generace, ač v odlišném rozsahu a skrze jiné sociální platformy. Instagram je považován za nejkomplexnější sociální síť pro využití tohoto typu marketingu, jelikož nabízí velké množství možností, jak zasáhnout a inspirovat k nákupu co nejvíce potenciálních zákazníků. Tato sociální platforma ale nemá vliv, resp. má minimální vliv, na spotřebitele z generace X, které lze snáze zasáhnout prostřednictvím Facebooku. K přístupu na sociální sítě jsou nejčastěji využívány mobilní telefony, především u mladších generací Y a Z, proto je důležité optimalizovat veškeré stránky pro snadný a přehledný přístup z nich. Generace X však zůstává věrná notebookům. V závěrečné části práce byly navrženy body, jejichž zefektivnění a dodržování by mělo napomoci úspěšnějšímu využívání influencer marketingu k propagování značky, produktů či služeb společnosti v praxi a lepšímu přijímání tohoto typu propagace ze strany uživatelů sociálních sítí.cs
dc.format132 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmarketingcs
dc.subjectinfluencer marketingcs
dc.subjectsociální médiacs
dc.subjectinstagramcs
dc.subjectyoutubecs
dc.titleYouTube a Instagram jako nástroje marketingové komunikacecs
dc.title.alternativeYouTube and Instagram as a marketing communication toolsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomickács
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe submitted thesis is focused on the topic of "YouTube and Instagram as a marketing communication tools". The main objective was to analyze and evaluate the perception of influencer marketing by social media users from generations X, Y and Z, ie how big influence influencers have to their purchase behaviour. The CAWI survey method was used as it allowed the research to be targeted precisely to the social media users. The results of the survey, compared to theoretical part of this thesis, showed that influencer marketing can really influence all examined generations, however in different range and throught different social media. Instagram is considered to be the most comprehensive social media for this type of marketing, because it offers a multitude of options how to reach and inspire many potencial customers. This social platform doesn´t have an influence on consumers from generation X, which are simplier to reach throught Facebook. Mobile phones are used to access social media most often, mainly for younger generations Y a Z. So it is important to optimize all sites for easy and clear acces from them. Generation X stays loyal to laptops. In the final part of this thesis there were suggested some points, whose effectiveness and compliance could lead to more successfull use of influencer marketing to promote the company brand, products or services in practice and better acceptance of this type of promotion by social media users.en
dc.subject.translatedmarketingen
dc.subject.translatedinfluencer marketingen
dc.subject.translatedsocial mediaen
dc.subject.translatedinstagramen
dc.subject.translatedyoutubeen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Matejovcova_Barbora.pdfPlný text práce2,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Matejovcova_Barbora_v.pdfPosudek vedoucího práce220,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Matejovcova_Barbara_o.pdfPosudek oponenta práce234,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Matejovcova_Barbora_p.pdfPrůběh obhajoby práce64,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39303

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.