Název: Video instalace
Další názvy: Video instalation
Autoři: Liška, Pavel
Vedoucí práce/školitel: Morávek Jan, MgA.
Oponent: Gregor Dan
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39343
Klíčová slova: video;instalace;popup;alternativní;animace;interaktivní;mechanika;hry;programování;válka;agent
Klíčová slova v dalším jazyce: video;instalation;popup;alternativ;animation;interaktiv;mechanic;game;programing;war;agent
Abstrakt: Mé dílo je má filozofický základ v myšlence lidského neuvědomnění si vážných sociálních dopadů, jako důsledků lidské pohodlnosti a laxnosti k okolí. Díky hrám jsme zvyklí získávat neustále nějaké benefity a díky checkpointům máme pocit možnosti úpravy osudu. Realita taková ovšem není, což nám čím dál méně dochází. Svět přirovnávám k velké open worldové hře, ve které je plno hráčů, kteří hrají podle pravidel. Co když ale hra pravidla porušuje? V běžných hrách se nám to nestává, takovou hru by nikdo rád dlouho nehrál. Ale realita je právě taková ("dobrým" příkladem je vedení našeho současného státu). Myšlenku jsem aplikoval jako analogovou herní místnost s prvky digitálních doplňků. Základní struktura hry je klasická zápletka dvou mocností, snažících se dobít co největší území pomocí agentů, kteří plní úkoly velice podobné archetypickým momentům ze špionážních filmů (např. James Bond) jako je únik z pout, honička v autech, nadstandardní technologická zařízení, bitva mocností nebo eliminace bosse. Výběr úkolů se odehrává na herní ploše, aplikace úkolů je pak v různých částech místnosti a odměnou za vítězný bod se hráči přehraje video na obrazovce. Hra ale (stejně jako systém) porušuje vlastní pravidla, takže hráčův vítězný bod může získat i protivník.
Abstrakt v dalším jazyce: My work is based on a philosophical thought of people's unawareness of serious social impacts as the results of people's laziness and laxity. Thanks to the games, we are always used to obtain some benefits and thanks to the checkpoints we feel like we are having the possibility to adjust our fate. However, the reality is often different, which we are less and less aware of. I like to compare the world to a big open world game, where there are a lot of players who play by the rules. But what if the game breaks the rules? It does not happen in the usual games; no one would like to play such a game for a long time. But the reality is exactly like that (a "good" example is the government of our current state.) I applied this idea as an analogue game room with some elements of digital accessories. The basic structure of the game is a classic plot of two powers, trying to conquer as much territory as possible with agents who perform tasks very similar to archetypical moments from spy movies (e.g. James Bond movies) such as escaping from handcuffs, car chases, high-tech technological devices, battle of the powers or elimination of the boss. The selection of tasks takes place on the game board, the application of the tasks takes place in different parts of the room and as a reward for a winning point, there will be a video played on a screen for the player.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pavel Liska - AIT - Diplomova prace 2019.pdfPlný text práce5,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Liska.pdfPosudek vedoucího práce549,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Liska_0.pdfPosudek oponenta práce554,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Liska_1.pdfPrůběh obhajoby práce358,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39343

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.