Title: Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Other Titles: Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Authors: Kostohryzová, Natálie
Advisor: Havlíčková Jana, Bc. M.B.A.
Referee: Kobylak Skyland Václav, Bc.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39477
Keywords: obchodní značka;branding strategie;marketing;chování spotřebitele;zahraniční společnost;česká republika;etymologie
Keywords in different language: brand;branding strategy;marketing;consumer behaviour;foreign company;czech republic;etymology
Abstract: Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat branding a marketingové strategie zahraničních firem v České republice. Práce si také klade za cíl odhalit jakékoliv existující specifičnosti v chování českých zákazníků. Teoretická část definuje termín "obchodní značka" a popisuje strategii značky společnosti. Také je zde zahrnuta stručná etymologie obchodních termínů a popis všech aspektů značky, které musí společnosti lokálně přizpůsobit, když rozšiřují svoji působnost do zahraničí. V praktické části je pozornost věnována konkrétním zahraničním společnostem fungujícím na českém trhu a je analyzována míra, do které tyto společnosti musely přizpůsobit své branding strategie lokální kultuře. Výsledky dotazníku, který byl rozšířen mezi marketingové specialisty těchto společností, jsou prezentovány pomocí grafů doplněných slovní analýzou získaných odpovědí.
Abstract in different language: The main purpose of this bachelor thesis is to analyse branding and marketing strategies of foreign companies in the Czech Republic. It also aims to discover any uniqueness in Czech customers' behaviour. The theoretical part gives a definition of the term "brand" and describes the branding strategy of a company. A brief etymological background of business terms is included as well as a description of all the aspects of the brand companies need to adapt locally when expanding abroad. In the practical part, attention is paid to specific foreign companies operating on the Czech market and to the extent to which their branding strategies were adapted to local culture. The results of a questionnaire, distributed to marketing specialists of those companies, feature charts accompanied by verbal analysis of the answers obtained.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Natalie Kostohryzova.pdfPlný text práce998,27 kBAdobe PDFView/Open
Kostohryzova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce452,99 kBAdobe PDFView/Open
Kostohryzova - oponent.pdfPosudek oponenta práce536,73 kBAdobe PDFView/Open
Kostohryzova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce308,61 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39477

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.