Title: | K možnostem začlenění HV do programu výchovné práce MŠ |
Other Titles: | The possibilities of incorporating music education into the educational program of kindergarten |
Authors: | Piorecká, Kateřina |
Advisor: | Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40434 |
Keywords: | hudba;hudební výchova;hudební činnosti;výchovná práce v mš;předškolní vzdělávání;rvp pv;propojení hudby;začlenění hv;rozvoj hudebních schopností;hudební rozvoj dětí |
Keywords in different language: | music;musical education;music activities;educational work in kindergarten;preschool education;framework program for preschool education;music connection;integration of music education;development of musical skills;musical development of children |
Abstract: | Cílem bakalářské práce je představit možnosti začlenění hudební výchovy do programu výchovné práce v mateřské škole. V teoretické části se zabýváme dokumenty, kterými se výchovná práce v mateřské škole musí řídit. Též se věnujeme všem vzdělávacím oblastem RVP PV, ke kterým přiřazujeme činnosti z hudební výchovy, kterými můžeme naplňovat dílčí cíle těchto oblastí. Dále se zabýváme hudebními schopnostmi, ontogenezí dítěte předškolního věku i didaktickými zásadami v hudební výchově. Poté se zabýváme druhy hudebních činností, pomocí kterých realizujeme hudební výchovu v MŠ. Kromě toho se také zabýváme možným propojením s ostatními výchovnými složkami. Nakonec se krátce zaměřujeme i na požadavky na učitele a na evaluaci. V praktické části jsou uvedeny ukázky konkrétních možností začlenění hudební výchovy do programu výchovné práce v mateřské škole. |
Abstract in different language: | The aim of the bachelor's thesis is to present the possibilities of including music education in the program of educational work in kindergarten. In the theoretical part, we deal with the documents that educational work in kindergarten must follow. We also handle all educational areas of the Framework Education Programme for Preschool Education, to which we assign activities from music education, which can fulfill the partial goals of these areas. Furthermore we also work with musical abilities, the ontogenesis of preschool children and didactic principles in music education. Then we explore the types of music activities with which we implement music education in kindergarten. In addition, we also pursue possible connections with other educational components. Finally, we briefly focus on the requirements for teachers and evaluation. In the practical part, there are examples of specific possibilities of including music education in the program of educational work in kindergarten. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Piorecka Katerina.pdf | Plný text práce | 2,7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Piorecka_BP_vedouci_Li_2020.pdf | Posudek vedoucího práce | 298,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Piorecka_BP_oponent_Ru_2020.pdf | Posudek oponenta práce | 391,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Piorecka.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,72 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/40434
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.