Title: | Metodika nácviku hromadných skladeb pro děti mladšího a staršího školního věku |
Other Titles: | Methodology of large group performances for children |
Authors: | Zvonařová, Alžběta |
Advisor: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Kalistová Petra, Mgr. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40621 |
Keywords: | metodika nácviku;hromadná skladba;všesokolský slet;sokol |
Keywords in different language: | methodology of practice;large group performance;sokol festival;sokol |
Abstract: | Tato práce se věnuje metodice hromadných skladeb. Zmiňuje jejich historii, cíle a specifika, využití nářadí a náčiní, jednotný cvičební úbor a hudební doprovod. Popisuje průběh všesokolských sletů a postupy nácviku: zjednodušení povelů, mnemotechnické pomůcky, orientaci na značkách a vnímání hudby. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the methodology of large group performances. The history, goals and specific features are mentioned there, as well as, the use of exercise equipment and hand apparatuses, uniforms and music. I describe the process of Sokol festivals "všesokolský slet" and the process of their practice: simplifying commands, mnemonic devices, orientation in the field and perception of music. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Zvonarova_final.pdf | Plný text práce | 4,23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Zvonarova A. - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 137,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Zvonarova A. - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 169,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Zvonarova A.pdf | Průběh obhajoby práce | 62,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/40621
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.