Název: Srovnání transmisivního a konstruktivistického přístupu ve výuce vybraných partií matematiky v 1. a 2. ročníku ZŠ
Další názvy: Comparison transmissive and the constructivist approach in teaching mathematics in selected parts of the 1st and 2nd year of primary school
Autoři: Karásková, Jana
Vedoucí práce/školitel: Honzík Lukáš, PhDr. Ph.D.
Oponent: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40772
Klíčová slova: matematika;výuka;výukové metody;formy práce;konstruktivismus;transmisivní přístup;základní škola;formalismus
Klíčová slova v dalším jazyce: mathematics;teaching;teaching methods;forms of works;constructivism approach;transmissive approach;elementary school;formalism
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou dvou odlišných přístupů ve výuce matematiky na 1.stupni ZŠ. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje definici a pojetí matematiky, pojmu matematická gramotnost, definuje výstupy a vzdělávací cíle v předmětu Matematika a její aplikace. Dále popisuje transmisivní a konstruktivistickou výuku, rozdíly mezi nimi a jejich výhody a nevýhody. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jaké metody a formy práce využívají učitelé matematiky na 1.stupni při zavádění vybraných partií učiva a zda existuje rozdíl ve výuce vedené klasicky a konstruktivisticky. Dále také srovnává, zda se liší využívané metody a formy práce u obou zkoumaných přístupů. V neposlední řadě zkoumá, jaký přístup preferují učitelé při výuce matematiky.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the issue of two different approaches in teaching mathematics at primary school. It consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition and concept of mathematics, the concept of mathematical literacy, defines the outputs and educational objectives in the subject Mathematics and its applications. It also describes transmissive and constructivist teaching, the differences between them and their advantages and disadvantages. The practical part is devoted to the research, which finds out what methods and forms of work are used by teachers of mathematics at the first stage in the introduction of selected parts of the curriculum and whether there is a difference in teaching led classical and constructivist. It also compares whether the methods and forms of work used differ between the two approaches. Finally, it examines the approach preferred by teachers in teaching mathematics.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace.pdfPlný text práce2,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hodnoceni vedouciho DP - Karaskova.pdfPosudek vedoucího práce34,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek - Karaskova.pdfPosudek oponenta práce185,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Karaskova protokol882.pdfPrůběh obhajoby práce454,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40772

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.