Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorZachová Markéta, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorSušanková, Jitka
dc.contributor.refereeSlowík Josef, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2020-9-14
dc.date.accessioned2020-11-10T00:33:50Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2020-11-10T00:33:50Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-7-7
dc.identifier80230
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/40999
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo objasnit jaké postavení zaujímá a jakou roli sehrává profese asistenta pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části začínám definicí pojmu, pokračuji legislativním rámcem, financováním, až se dostávám k samotné osobnosti asistenta pedagoga. Zabývám se jeho profesními kompetencemi, náplní práce, ale také případnými úskalími v této profesi. V empirické části se soustředím na výzkum, který se zaměřuje na postavení a roli asistenta pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání. Výzkumné šetření jsem prováděla za použití metody hloubkového rozhovoru s asistenty pedagoga a prostřednictvím metody dotazníkového šetření, jehož respondenty byli učitelé základních škol. Účelem výzkumu bylo získat pohled na danou problematiku z hlediska dvou jeho aktérů, přičemž asistenti pedagoga zde zaujímali místo aktérů klíčových. Výsledek práce přináší konkrétní představu o pozici asistenta pedagoga, vnímání jeho osobnosti a požadavky na jeho profesní kompetence. Cíl práce byl splněn. Věřím, že diplomová práce přináší nové poznatky, které mohou být podnětem pro širší zkoumání, nebo se práce může stát zdrojem informací a inspirací pro pedagogické pracovníky.cs
dc.format106 s. (160 990 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectasistent pedagogacs
dc.subjectinkluzecs
dc.subjectintegracecs
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncs
dc.subjectprofesní kompetencecs
dc.subjectpodpora a spoluprácecs
dc.titlePozice asistenta pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávánícs
dc.title.alternativeThe teacher´s assistant´s position in the context of inclusive educationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of the diploma thesis was to clarify what position occupies and what role the profession of teaching assistant plays in the frame of inclusive education. The diploma thesis is divided into a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, I start with the definition of the term, I continue with the legislative framework, financing, until I get to the personality of a teaching assistant. I deal with their professional competencies, the scope of work, but also possible pitfalls in this profession. In the empirical part, I focus on research that focuses on the position and role of teaching assistants in the context of inclusive education. I conducted the research survey using the method of in-depth interview with teaching assistants and through the method of a questionnaire survey, the respondents of which were primary school teachers. The purpose of the research was to gain an insight into the issue from the point of view of two of its participants, where teaching with teaching assistants took the place of the key ones. The result of the work brings a concrete idea of the position of a teaching assistant, perception of their personality and requirements for their professional competencies. The aim of the work was reached. I believe, the diploma thesis brings new knowledge that can be a stimulus for wider research, or the work can become a source of information and inspiration for teachers.en
dc.subject.translatedteaching assistanten
dc.subject.translatedinclusionen
dc.subject.translatedintegrationen
dc.subject.translatedpupil with special educational needsen
dc.subject.translatedindividual educational planen
dc.subject.translatedprofessional competencesen
dc.subject.translatedsupport and cooperationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Jitka Susankova_0.pdfPlný text práce2,68 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Susankova VP.pdfPosudek vedoucího práce44,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Susankova OP.pdfPosudek oponenta práce946,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Susankova O.pdfPrůběh obhajoby práce5,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40999

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.