Název: Dramatická výchova jako prostředek osobnostně sociálního rozvoje dítěte na 1. stupni ZŠ
Další názvy: Drama as a means of personal social development of a child at primary school
Autoři: Brožová, Diana
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41007
Klíčová slova: dramatická výchova;osobnostní a sociální výchova;první stupeň zš;mladší školní věk
Klíčová slova v dalším jazyce: drama teaching;personal and social education (pse);primary school;younger school age
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá problematikou osobnostně sociálního rozvoje žáků na 1. stupni ZŠ s využitím prostředků dramatické výchovy. Tyto dovednosti se řadí do tzv. klíčových kompetencí, které se staly významnou součástí výchovy a vzdělávání současného školství. Práce je rozdělena na odbornou a praktickou část. Teoretická část byla zpracována na základě studia a analýzy odborné literatury. V úvodu se diplomová práce zabývá Osobnostní a sociální výchovou, jejími metodami a principy. Podrobněji jsou v této práci rovněž charakterizovány jednotlivé tematické okruhy OSV. Nedílnou součástí teoretické části je charakteristika dramatické výchovy a možnost jejího uplatnění ve školním prostředí. V praktické části jsou, na základě studia odborné literatury a vlastních zkušeností, navrženy a implementovány čtyři lekce OSV zaměřené na osobnostně sociální rozvoj žáků s využitím metod dramatické výchovy.
Abstrakt v dalším jazyce: The dissertation is concerned with issues of personal-social growth of primary school pupils employing means of drama teaching. These skills are involved in the key competences, which became a signicicant part of nowadays education. The work is devided into theoretical and practical part. Theoretical part is based on study and analysis of technical literature. In the introduction, the dissertation deals with personal and social education, its methods and principles. Also particular thematic fields of personal and social education (PSE) are described in more details. The characteristics of drama teaching and the possibilities of its use in nowadays education is an inseparable part of the theoretical section too. In practical part, on the basis of technical liturature study and my own experience, are drawn up and implemented four lessons of PSE, which are focused on personal-social growth of primary pupils with using drama teaching methods.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diana Brozova - diplomova prace.pdfPlný text práce2,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brozova VP.pdfPosudek vedoucího práce44,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brozova OP.pdfPosudek oponenta práce101,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brozova O.pdfPrůběh obhajoby práce1,75 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41007

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.