Title: Použití anglického jazyka v české reklamě
Other Titles: Use of English in Czech advertisement
Authors: Broučková, Tereza
Advisor: Raisová Eva, PhDr.
Referee: Hostýnek Tomáš, Mgr.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41202
Keywords: následky globalizace;vliv anglického jazyka na český jazyk a ekonomiku;historie anglického jazyka;historie českého jazyka;postavení anglického jazyka ve světě;anglicismy v českém jazyce;reklama;psychologie reklamy;slogan;psychologické metody užívané v reklamě;média;anglický jazyk v české reklamě
Keywords in different language: effects of globalization;influence of english on the czech language and economy;history of english;history of czech;importance of english in the world;anglicisms in the czech language;advertising;psychology of advertising;psychological methods;slogan;media;english in czech advertisements
Abstract: Bakalářská práce se zabývá použitím anglického jazyka v české reklamě. Cílem této práce je tak představit pozitivní i negativní následky globalizace a vliv anglického jazyka na český jazyk, ale také na českou ekonomiku napříč historií. Teoretická část se, mimo hlavní témata, zabývá historií anglického a českého jazyka, postavením angličtiny ve světě a názorem české společnosti na tento globální jazyk. Dále řeší výskyt anglicismů v českém jazyce a také problematiku reklamy, psychologie a psychologických metod a médií, ve kterých se reklama objevuje. Praktická část této práce zkoumá jednotlivé příklady úspěšných reklam a skrze dotazník ukazuje vnímání angličtiny v reklamě a reklamních sloganů českou společností. Závěrečná část obsahuje celková shrnutí a seznam veškerých tištěných i internetových zdrojů.
Abstract in different language: This bachelor's thesis deals with the use of English in Czech advertisement. Its aim is to show both positive and negative effects of globalization and the influence of English on the Czech language, but also on the Czech economy during history. The theoretical part also deals with the history of English and Czech, the importance of English in the world and the view of Czech citizens on this global language. Moreover, this part specializes in Anglicisms, advertising, psychology and psychological methods and different means of advertising. The practical part of this thesis consists of an analysis of advertisements and through a questionnaire, it shows the perception of English in advertising and slogans by Czech society. The final part contains the overall summary and the list of all printed and internet sources.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Tereza Brouckova PDF.pdfPlný text práce6,19 MBAdobe PDFView/Open
Brouckova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce515,18 kBAdobe PDFView/Open
Brouckova - oponent.pdfPosudek oponenta práce568,92 kBAdobe PDFView/Open
Brouckova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce340,63 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41202

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.