Title: Podpora mluvení v AJ
Other Titles: Supporting young learner's oral production
Authors: Šamšula, Pavel
Advisor: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41303
Keywords: podpora;dovednosti;mluvení;anglický jazyk;jazyk;řečové aktivity
Keywords in different language: improvement;speaking;skill;speaking skill;language activities
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá podporou mluvení v hodinách anglického jazyka na základní škole pomocí jazykových her a aktivit. Předmětem zkoumání je efektivnost vybraných jazykových her a aktivit na podporu mluvení ve vyučování a to především z pohledu samotných žáků. V teoretické části jsou poznatky o jazykových dovednostech (obzvlášť o mluvení) a o metodách, které tyto dovednosti podporují při procesu vyučování. V závěru diplomové práce je vybráno několik jazykových her a aktivit, které byly prověřeny v praxi a následovně byly zhodnoceny mnou a žáky vzhledem k zábavnosti a efektivnosti.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with using language activities and language games to improve and encourage the speaking skill in learning English language as the second language at the primary school. This diploma thesis is divided into two parts - theoretical part and practical part. The theoretical part of this diploma thesis describes speaking skill from the language development through the appropriate organization of the class to the motivation and evaluation of spoken expression. The aim of practical part of this thesis is to analyse data from pupils who chose a degree of fun and efficiency to encourage them to speak a foreign language for each research language activities. Results of the research were analysed and evaluated in the form of graphs. This diploma thesis provides information on whether speech activities are beneficial in English lessons and whether they support pupils in speaking a foreign language. It also provides advice for other teachers in the form of pedagogical implications and suggests some ideas for the future research.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Samsula.pdfPlný text práce5,33 MBAdobe PDFView/Open
Pos_ved_Kleck_Samsula.pdfPosudek vedoucího práce97,33 kBAdobe PDFView/Open
Pos_opon_Reyn_Samsula.pdfPosudek oponenta práce118,88 kBAdobe PDFView/Open
Prubeh_Samsula.pdfPrůběh obhajoby práce421,38 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41303

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.