Title: Budování zodpovědnosti studentů za jejich vlastní učení v hodinách anglického jazyka
Other Titles: Building Students' Responsibility for Their Own Learning in English Language Classes
Authors: Karasová, Jiřina
Advisor: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41307
Keywords: efektivní komunikace;odpovědnost žáků;zvládání chování žáků;podmínky učení žáků;komunikační bloky;potřeby studentů;budoucí učitelé
Keywords in different language: effective communication;student responsibility;student behavior management;conditions for effective learning;students' needs;communication roadblocks;pre-service teachers
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá potřebami začínajících učitelů v komunikaci pro zvládání chování žáků. Pozornost je věnována především principům efektivní komunikace a vysvětlení její důležitosti jak z hlediska učení, tak z hlediska osobního rozvoje žáka. V práci jsou představeny konkrétní principy efektivní komunikace, které lze použít při řešení problémových situací ve výuce. Pro praktickou část práce byla použita metoda strukturovaného rozhovoru, v kterém účastníci výzkumu postupně produkovali a rozpoznávali reakce na dané školní situace, pojmenovávali své pocity a následně celý proces rozhovoru reflektovali. Cílem práce bylo zhodnotit, do jaké míry jsou budoucí učitelé schopni reagovat na situace ve třídě pomocí efektivní komunikace, zjistit, zdali rozpoznají efektivní komunikaci od komunikačních bloků a identifikovat jejich potřeby v oblasti komunikace pro zvládání chování žáků. Výzkum ukázal, že budoucí učitelé nejsou připraveni na řešení problémových situací ve třídě, nedokáží reagovat na situace ve třídě bez použití komunikačních bloků a při výběru z možných odpovědí volí jak komunikační bloky, tak efektivní odpovědi jako vhodné. Všichni účastníci výzkumu uvedli, že se necítí připraveni zvládat chování žáků a že jim v rámci profesní přípravy chybí předmět, kde by se o komunikaci více dozvěděli. Tato zjištění poukazují na problém v profesní přípravě učitelů, neboť studie ukazují, že nedostatečná komunikační kompetence pro zvládání chování žáků je jeden z důvodů proč začínající učitelé odcházejí ze škol.
Abstract in different language: Effective communication is one of the conditions for effective teaching and learning. If possessed by teachers, it reduces class time spent on managing student misbehavior and provides teachers with more time to teach. There are several theories dealing with effective teacher-student communication; this project represents the concept of communication in accordance with the principles of humanism. Implementing effective humanistic communication skills in classroom management leads to deep learning and students' social and emotional development, which is a crucial skill for the 21st century. Nevertheless, the research study shows that preservice teachers are not equipped to deal with student misbehavior; they feel unprepared and express their need to learn communication skills to manage student behavior. The participants of the study were not able to respond to situations without communication roadblocks. When selecting from a list of responses students chose both effective communication responses and communication roadblocks as appropriate. These findings point to a problem in preservice teacher education for research studies show that lack of communication skills for behavior management is one of the reasons for teachers' burnout syndrome and drop-out.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLOMKA_KARASOVA_FINAL.pdfPlný text práce822,25 kBAdobe PDFView/Open
Pos_ved_Kleck_Karasova.pdfPosudek vedoucího práce90,74 kBAdobe PDFView/Open
Pos_opon_Reyn_Karasova.pdfPosudek oponenta práce100,03 kBAdobe PDFView/Open
Prubeh_Karasova.pdfPrůběh obhajoby práce373,45 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41307

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.