Název: Možnosti a meze činností dobrovolnických organizací ve vztahu k osobnostnímu rozvoji dítěte
Další názvy: Possibilities and limits of volunteer activities in relation to the child's personal development
Autoři: Henclová, Hana
Vedoucí práce/školitel: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Oponent: Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41344
Klíčová slova: předškolní dítě;osobnostní rozvoj;dobrovolnické organizace
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool children;personal development;volunteer organizations
Abstrakt: Bakalářská práce bude pojednávat o činnostech dobrovolnických organizací ve vztahu k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji dětí předškolního věku. Cílem práce je tyto činnosti podrobně analyzovat metodou pozorování, ke které došlo v organizaci Ponton z.s. a jejich programu včasné péče Klubíčko. Dalším cílem je seznámit veřejnost s organizacemi jako je například Ponton z.s., které se věnují pomoci dětem předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. V teoretické části bude vymezen pojem dobrovolnictví a dobrovolník. Dále pak najdeme charakteristiku osobnostního, emočního a sociálního vývoje dětí předškolního věku a závěrečná kapitola je zaměřena na roli dobrovolnických organizací v osobnostním a sociálním rozvoji dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Praktická část byla realizována v programu včasné péče Klubíčko a obsahuje informace získané analýzou dokumentů a pozorování rozvoje konkrétních osobnostních a sociálních dovedností, které vytyčil autor Michal Svoboda (2017). Pozorování obsahuje soubor vybraných aktivit a jejich zhodnocení.
Abstrakt v dalším jazyce: The whole piece of work deals with the activities of non-profit organisations concerning the personality and social development of preschool-age children. The goal of the thesis is to analyse in detail the activities of the organisation Ponton z.s. and their programme of the early care called Klubíčko using the observation method. Another aim of the paper is to acquaint the public with organisations such as Ponton z.s., which are engaged in helping preschool-age children from a socioculturally disadvantaged environment. The theoretical background of the thesis is devoted not only to the detailed clarification of the elemental terms voluntariness and volunteer but also the characteristic of the personality, emotional, and social development of the preschool-age children. The concluding chapter focuses on the role of non-profit organisations in the personality and social development of the children from a socioculturally disadvantaged environment. The practical part of the paper is realized on the ground of my work within the programme of the early care Klubíčko and contains information obtained from document analysis and observation of the development of the particular personality and social skills, which were defined by the author Michal Svoboda (2017). The observation section of the thesis includes the file of selected activities and their evaluation as well.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace Hana Henclova.pdfPlný text práce1,48 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Henclova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce679,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Henclova_oponent.pdfPosudek oponenta práce771,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Henclova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce190,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41344

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.