Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBulín Radek, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorHrabačka, Martin
dc.contributor.refereeByrtus Miroslav, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2020-7-27
dc.date.accessioned2020-11-10T00:36:52Z-
dc.date.available2019-10-1
dc.date.available2020-11-10T00:36:52Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-6-30
dc.identifier82724
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/41471
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vývojem matematického modelu silničního vozidla, které je schopné rovinných jízdních manévrů. Jsou představeny tři různé matematické modely, dva z nich slouží k nastínění možných přístupů k modelování silničního vozidla. Nejkomplexnější model je dále rozšířen o algoritmy automatického řízení natočení volantu a řízení pohonu a brzdění. Výsledný matematický model je implementován v programovém prostředí MATLAB a nastaven dle parametrů a technické dokumentace studentské formule UWB04 týmu UWB Racing Pilsen. Následně je počítačový model otestován na virtuálním závodním okruhu a je provedena analýza výsledků s parametrickými studiemi. Vybrané výsledky jsou porovnány s daty získanými během reálné jízdy studentské formule po závodním okruhu.cs
dc.format65 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdynamikacs
dc.subjectpočítačové modelovánícs
dc.subjectrovinný model silničního vozidlacs
dc.subjectformule studentcs
dc.subjectřízení natočení volantucs
dc.subjectřízení pohonu a brzděnícs
dc.titleModelování a řízení jízdních manévrů silničního vozidlacs
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v technicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the development of a mathematical model of a road vehicle that is capable of planar driving maneuvers. Three different mathematickal models are presented, two of which show other possible approaches to road vehicle modelling. The most complex model is extended by automatic steering wheel control and automatic drive and braking control algorithms. The resulting mathematical model is implemented in the MATLAB computing environment and set according to the parameters and technical documentation of the student formula UWB04 of the UWB Racing Team Pilsen. Subsequently, the computer model is tested on a virtual racing circuit, results are analyzed and parametric studies are performed. Selected results are compared with data obtained from real student formula race circuit driving.en
dc.subject.translateddynamicsen
dc.subject.translatedcomputer modellingen
dc.subject.translatedplanar model of road vehicleen
dc.subject.translatedformula saeen
dc.subject.translatedsteering wheel controlen
dc.subject.translateddrive and braking controlen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Martin_Hrabacka.pdfPlný text práce2,19 MBAdobe PDFView/Open
Hrabacka_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce133,32 kBAdobe PDFView/Open
Hrabacka_oponent.pdfPosudek oponenta práce49,79 kBAdobe PDFView/Open
Hrabacka_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce276,25 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41471

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.