Název: | Přínos uvádějícího učitele pro vstup do pedagogické praxe - sonda do praxe na vybraných MŠ v Karlovarském kraji |
Další názvy: | The mentor's benefit for the teaching practice entry - the research of the teaching experience at the selected kindergartens in Karlovy Vary Region |
Autoři: | Strnadová, Romana |
Vedoucí práce/školitel: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43881 |
Klíčová slova: | začínající učitelka v mš;uvádějící učitelka v mš;profesní kompetence učitele v mš;reflektivní deník;praxe učitele v mš;profesní činnosti učitele v mš;oblasti podpory začínajícího učitele v mš |
Klíčová slova v dalším jazyce: | beginning teacher;introducing teacher into kindergarten;professional teacher's competence in kindergarten;reflective diary;teacher practice;professional activities of a teacher and support areas for a beginning teacher kindergarten/ preschol. |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce na téma Přínos uvádějícího učitele pro vstup do pedagogické praxe - sonda do praxe na vybraných MŠ v Karlovarském kraji se zabývá problematikou učitelek mateřských škol začínajících svou pedagogickou praxi. Cílem bylo zjistit s oporou o analýzu reflektivních deníků, jak se začínajícím učitelkám daří v počátcích jejich praxe, jakým způsobem jim jejich uvádějící učitelky pomáhají vypořádat se s problémy, které souvisí s pedagogickými začátky, a zda dochází k rozvíjejí jejich profesních kompetencí. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy charakterizující profesi začínajícího učitele, legislativa týkající se problematiky předškolního vzdělávání, dále profesní činnosti, vztahy, dovednosti a kompetence učitele předškolního vzdělávání. Výzkumná část se zabývá procesem adaptace začínajících učitelek a prostřednictvím analýzy reflektivních deníků zkoumá vliv uvádějících učitelek na tento proces. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor written work is focussing on the topic "The contribution of the introducing teacher to the entry into pedagogical practice -a probe into practice deals with the issues of kindergarten teachers starting their own pedagogical practice at selected kindergartens in the Karlovy Vary region." The aim was to find out, based on an analysis of reflective diaries, how teachers beginners are doing in the beginning of their practice. How their introductory teachers help them to cope with the problems associated with pedagogical beginnings and whether they develop their professional competencies. The theoretical part explains the concept characterizing the profession of teacher beginning, legislation related to issue of preschool education. Furthermore includes professional activities, relationships, skills and competencies of preschool teachers. The research part deals with the adaptation process of beginning teachers and through the analysis of reflective diaries examines the influence of introductory teachers on this process. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Romana Strnadova.pdf | Plný text práce | 1,11 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Strnadova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 146,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Strnadova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 117,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Strnadova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 874,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43881
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.