Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPonížilová Martina, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorKraus, Aleš
dc.contributor.refereeDrulák Petr, Prof. Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2021-6-9
dc.date.accessioned2021-06-25T12:32:13Z-
dc.date.available2020-4-30
dc.date.available2021-06-25T12:32:13Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-4-30
dc.identifier84816
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/44039
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá fenoménem veřejné diplomacie jako nástroje zahraniční politiky malých států, Kataru a Bahrajnu. Cílem práce je provést komparativní analýzu cílů veřejné diplomacie Kataru a Bahrajnu a nástrojů, jaké vybrané státy využívají. Práce je rozdělena pěti kapitol. Teoreticko-metodologickou část tvoří vysvětlení pojmů měkká moc a veřejná diplomacie a metodologický postup. Stěžejním pojmem této práce je veřejná diplomacie, s kterou souvisí pojmy jako sportovní diplomacie, kulturní diplomacie a nation branding. Tyto pojmy jsou v této části také vysvětleny. Empirická část práce je tvořena dvěma případovými studiemi veřejných diplomacií Kataru a Bahrajnu. U obou států jsou popsány cíle veřejné diplomacie v jejich zahraniční politice a nástroje veřejné diplomacie, které využívají. První studie se věnuje Kataru. Zahraničněpolitické cíle Kataru jsou velice ambiciózní, veřejná diplomacie hraje v dosažní cílů klíčovou roli. K hlavním nástrojům patří především sportovní diplomacie, kdy Katar organizuje celosvětově významné sportovní události, ale také kulturní diplomacie a nation branding jako turisticky atraktivní destinace. Druhá studie se věnuje Bahrajnu, jehož zahraničněpolitické cíle jsou mnohem skromnější. Přesto nástrojů veřejné diplomacie hojně využívá. Stejně jako u Kataru je zde prozkoumána sportovní a kulturní diplomacie a nation branding. V závěrečné části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu a významná zjištění týkající se veřejné diplomacie zkoumaných států, rozdíly a podobnosti v jejich pojetí a využívání veřejné diplomacie.cs
dc.format91 s. (163 446 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=84816-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectveřejná diplomaciecs
dc.subjectsportovní diplomaciecs
dc.subjectkulturní diplomaciecs
dc.subjectnation brandingcs
dc.subjectkatarcs
dc.subjectbahrajncs
dc.titleVeřejná diplomacie v podání malých států - komparace Kataru a Bahrajnucs
dc.title.alternativePublic diplomacy of small states - comparison of Qatar and Bahrainen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programPolitologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the phenomenon of public diplomacy as a tool of foreign policy of small states, Qatar and Bahrain. The aim of the thesis is to conduct a comparative analysis of the objectives of public diplomacy of Qatar and Bahrain and the tools used by these countries. The thesis is divided into five chapters. The theoretical-methodological part consists of an explanation of the concepts of soft power and public diplomacy and methodological procedure. The main concept of this thesis is public diplomacy, which is related to concepts such as sport diplomacy, cultural diplomacy and nation branding. These concepts are also explained in this section. The empirical part of the thesis consists of two case studies of the public diplomacies of Qatar and Bahrain. Within both countries, the goals of public diplomacy in their foreign policy and the tools of public diplomacy they use are described. The first study is devoted to Qatar. Qatar's foreign policy goals are very ambitious, it's public diplomacy plays a key role in achieving goals. The main tools include sport diplomacy due to the fact that Qatar organizes important sporting events worldwide, but also cultural diplomacy and nation branding as tourist-attractive destinations. The second study focuses on Bahrain, whose foreign policy goals are much more modest. Nevertheless, it makes extensive use of the tools of public diplomacy. As in Qatar's case, sports and cultural diplomacy and nation branding are examined in this part. The final part of the thesis presents the results of the research and the significant findings concerning public diplomacy of the studied countries, differences and similarities in their conception and use of public diplomacy.en
dc.subject.translatedpublic diplomacyen
dc.subject.translatedsports diplomacyen
dc.subject.translatedcultural diplomacyen
dc.subject.translatednation brandingen
dc.subject.translatedqataren
dc.subject.translatedbahrainen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Ales Kraus.pdfPlný text práce1,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_MV_VED_Kraus.pdfPosudek vedoucího práce1,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_MV_OPO_Kraus.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kraus.pdfPrůběh obhajoby práce214,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44039

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.