Title: | Květinové tvoření pro předškolní děti |
Other Titles: | Flower creation for preschool children |
Authors: | Sedláčková, Alena |
Advisor: | Simbartl Petr, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Honzíková Jarmila, Prof. PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44433 |
Keywords: | dekorace;děti;květina;mateřská škola;předškolní věk;tvoření |
Keywords in different language: | decoration;children;flower;kindergarten;preschool age;creation |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj tvořivosti a seznámení dětí předškolního věku s květinovou tématikou. V první části jsou shrnuty základy historie a typologie květinové dekorace. Druhá část se zabývá využitím květin v prostředí MŠ, dále vytvořením nových námětů a zároveň jejich testování. Cílem testování je zhodnocení náročnosti a přiměřenosti k věku dítěte. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis is focused on the development of creativity and acquaintance of preschool children with floral themes. The first part summarizes the basics of the history and typology of floral decorations. The second part deals with the use of flowers in the kindergarten, the creation of new topics and their testing. The purpose of testing is to evaluate their complexity and, above all, their adequacy to the child's age. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP - Sedlackova Alena.pdf | Plný text práce | 2,33 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 39,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 40,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sedlackova - protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 258,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44433
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.