Název: Model elektrických vozidel v mikroskopickém simulátoru dopravy
Další názvy: Model of Electric Vehicles in Microscopic Traffic Simulator
Autoři: Turek, Jakub
Vedoucí práce/školitel: Ševčík Jakub, Ing.
Oponent: Přikryl Jan, Dr. Ing.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44474
Klíčová slova: sumo;traci;matlab;plzeň;simulátor;simulační nástroj;model pro elektrická vozidla;model pro hybridní vozidla;hybridní trolejbus;linka 12;linka 13;trakční měnírna;vstupní soubory;výstupní soubory;režim výběhu.
Klíčová slova v dalším jazyce: sumo;traci;matlab;pilsen;simulator;simulation tool;electric model;electrichybrid model;trolleybus;route 12;route 13;substation;input files;output files;coasting mode.
Abstrakt: Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na simulaci elektrických vozidel v mikroskopickém simulátoru dopravy. Konkrétněji se práce zabývá simulací reálného provozu hybridních trolejbusů ve městě Plzeň na lince 12 a 13. K simulaci je použit simulační nástroj Simulation of Urban Mobility (SUMO). Výsledky základní simulace se liší od chování reálných hybridních trolejbusů, proto je tato simulace dále vylepšena. K tomu byl vyvinut skript pro tzv. režim výběhu, jehož výsledky se přibližují chování hybridních trolejbusů v reálnému provozu. Na konci práce jsou uvedeny rozdíly mezi jednotlivými simulacemi a jejich porovnání s reálnými daty získané přímo od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP).
Abstrakt v dalším jazyce: The presented bachelor thesis is focused on the simulation of electric vehicles in a microscopic traffic simulator. More specifically, the work deals with the simulation of real traffic of hybrid trolleybuses in the city of Pilsen on lines 12 and 13. The simulation tool Simulation of Urban Mobility (SUMO) is used for the simulation. The results of this simulation differ from the behavior of real hybrid trolleybuses, so this basic simulation is improved. To this end, a script respecting so-called coasting mode has been developed, the results of which approximate the behavior of hybrid trolleybuses in real traffic. At the end of the work, the differences between the individual simulations and their comparison with real data obtained directly from the Pilsen City Transport Company (PMDP) are presented.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KEV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Turek Jakub-BP.pdfPlný text práce2,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce38,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce41,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce23,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44474

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.