Title: Model elektrických vozidel v mikroskopickém simulátoru dopravy
Other Titles: Model of Electric Vehicles in Microscopic Traffic Simulator
Authors: Turek, Jakub
Advisor: Ševčík Jakub, Ing.
Referee: Přikryl Jan, Dr. Ing.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44474
Keywords: sumo;traci;matlab;plzeň;simulátor;simulační nástroj;model pro elektrická vozidla;model pro hybridní vozidla;hybridní trolejbus;linka 12;linka 13;trakční měnírna;vstupní soubory;výstupní soubory;režim výběhu.
Keywords in different language: sumo;traci;matlab;pilsen;simulator;simulation tool;electric model;electrichybrid model;trolleybus;route 12;route 13;substation;input files;output files;coasting mode.
Abstract: Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na simulaci elektrických vozidel v mikroskopickém simulátoru dopravy. Konkrétněji se práce zabývá simulací reálného provozu hybridních trolejbusů ve městě Plzeň na lince 12 a 13. K simulaci je použit simulační nástroj Simulation of Urban Mobility (SUMO). Výsledky základní simulace se liší od chování reálných hybridních trolejbusů, proto je tato simulace dále vylepšena. K tomu byl vyvinut skript pro tzv. režim výběhu, jehož výsledky se přibližují chování hybridních trolejbusů v reálnému provozu. Na konci práce jsou uvedeny rozdíly mezi jednotlivými simulacemi a jejich porovnání s reálnými daty získané přímo od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP).
Abstract in different language: The presented bachelor thesis is focused on the simulation of electric vehicles in a microscopic traffic simulator. More specifically, the work deals with the simulation of real traffic of hybrid trolleybuses in the city of Pilsen on lines 12 and 13. The simulation tool Simulation of Urban Mobility (SUMO) is used for the simulation. The results of this simulation differ from the behavior of real hybrid trolleybuses, so this basic simulation is improved. To this end, a script respecting so-called coasting mode has been developed, the results of which approximate the behavior of hybrid trolleybuses in real traffic. At the end of the work, the differences between the individual simulations and their comparison with real data obtained directly from the Pilsen City Transport Company (PMDP) are presented.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KEV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Turek Jakub-BP.pdfPlný text práce2,18 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce38,04 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce41,82 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce23,71 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44474

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.