Název: | Využití plánů pedagogické podpory u žáků s odlišným mateřským jazykem - na vybraných školách ve Středočeském kraji |
Další názvy: | Implementation of specific supported measures for pupils with different mother tongue - in selected schools in Central Bohemia Region |
Autoři: | Vaníčková, Marcela |
Vedoucí práce/školitel: | Káňová Šárka, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Zachová Markéta, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44675 |
Klíčová slova: | plán pedagogické podpory;žák s odlišným mateřským jazykem;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;mladší školní věk;podpůrná opatření 1. stupně;žák cizinec |
Klíčová slova v dalším jazyce: | plan of pedagogical support;pupil with different mother language;pupil with special educational needs;younger school age;first degree support measures;pupil;foreigner |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá využitím plánů pedagogické podpory u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základních škol ve Středočeském kraji. Hlavním cílem je analyzovat PLPP u žáků s OMJ. Prvním dílčím cílem je zjistit, míru přínosu a využití PLPP u žáků s OMJ. Druhým dílčím cílem je zjistit, jak realizují, tvoří a hodnotí PLPP učitelé ve své pedagogické praxi. V první části diplomové práce jsou uvedena teoretická východiska, včetně odborných pojmů, které jsou čerpány z odborné literatury a platné legislativy, druhá část diplomové práce se zabývá výzkumným šetřením za pomoci zvolené metodologické triangulace dotazníku, polostrukturovaného rozhovoru a případové studie. Shrnuté a interpretované výsledky výzkumného šetření vedly k naplnění hlavního cíle a dílčích cílů diplomové práce. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Diploma thesis deals with the use of teaching support plans for pupils with a different mother language at the 1st grade of primary school in the Central Bohemian Region. The main goal is to analyze POPS on pupils with DML. The aim of the first sub-objective is to find out the level of benefit and use of POPS on pupils with DML. The second sub-objective is to find out how POPS is implemented, created and evaluated by teachers in their teaching praxis. The first part of diploma thesis contains theoretical basis, including technical terms, which are drawn from professional publications and applicable legislation. The second part of diploma thesis is engaged in research with methodological triangulation of the questionnaire,triangulation of the questionnaire, semi-structured interview and study cases. The summarised and interpreted results of the research led to the achievement of main purpose of sub-objective of this thesis. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Vanickova_Marcela_P18M0029K.pdf | Plný text práce | 951,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vanickova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 121,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vanickova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 186,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vanickova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 862,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Diplomova_prace_Vanickova_Marcela_P18M0029K_1.pdf | VŠKP - příloha | 951,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44675
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.