Název: Využití plánů pedagogické podpory u žáků s odlišným mateřským jazykem - na vybraných školách ve Středočeském kraji
Další názvy: Implementation of specific supported measures for pupils with different mother tongue - in selected schools in Central Bohemia Region
Autoři: Vaníčková, Marcela
Vedoucí práce/školitel: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Oponent: Zachová Markéta, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44675
Klíčová slova: plán pedagogické podpory;žák s odlišným mateřským jazykem;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;mladší školní věk;podpůrná opatření 1. stupně;žák cizinec
Klíčová slova v dalším jazyce: plan of pedagogical support;pupil with different mother language;pupil with special educational needs;younger school age;first degree support measures;pupil;foreigner
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím plánů pedagogické podpory u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základních škol ve Středočeském kraji. Hlavním cílem je analyzovat PLPP u žáků s OMJ. Prvním dílčím cílem je zjistit, míru přínosu a využití PLPP u žáků s OMJ. Druhým dílčím cílem je zjistit, jak realizují, tvoří a hodnotí PLPP učitelé ve své pedagogické praxi. V první části diplomové práce jsou uvedena teoretická východiska, včetně odborných pojmů, které jsou čerpány z odborné literatury a platné legislativy, druhá část diplomové práce se zabývá výzkumným šetřením za pomoci zvolené metodologické triangulace dotazníku, polostrukturovaného rozhovoru a případové studie. Shrnuté a interpretované výsledky výzkumného šetření vedly k naplnění hlavního cíle a dílčích cílů diplomové práce.
Abstrakt v dalším jazyce: Diploma thesis deals with the use of teaching support plans for pupils with a different mother language at the 1st grade of primary school in the Central Bohemian Region. The main goal is to analyze POPS on pupils with DML. The aim of the first sub-objective is to find out the level of benefit and use of POPS on pupils with DML. The second sub-objective is to find out how POPS is implemented, created and evaluated by teachers in their teaching praxis. The first part of diploma thesis contains theoretical basis, including technical terms, which are drawn from professional publications and applicable legislation. The second part of diploma thesis is engaged in research with methodological triangulation of the questionnaire,triangulation of the questionnaire, semi-structured interview and study cases. The summarised and interpreted results of the research led to the achievement of main purpose of sub-objective of this thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Vanickova_Marcela_P18M0029K.pdfPlný text práce951,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vanickova VP.pdfPosudek vedoucího práce121,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vanickova OP.pdfPosudek oponenta práce186,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vanickova O.pdfPrůběh obhajoby práce862,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44675

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.