Title: | Využití plánů pedagogické podpory u žáků s odlišným mateřským jazykem - na vybraných školách ve Středočeském kraji |
Other Titles: | Implementation of specific supported measures for pupils with different mother tongue - in selected schools in Central Bohemia Region |
Authors: | Vaníčková, Marcela |
Advisor: | Káňová Šárka, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Zachová Markéta, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44675 |
Keywords: | plán pedagogické podpory;žák s odlišným mateřským jazykem;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;mladší školní věk;podpůrná opatření 1. stupně;žák cizinec |
Keywords in different language: | plan of pedagogical support;pupil with different mother language;pupil with special educational needs;younger school age;first degree support measures;pupil;foreigner |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá využitím plánů pedagogické podpory u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základních škol ve Středočeském kraji. Hlavním cílem je analyzovat PLPP u žáků s OMJ. Prvním dílčím cílem je zjistit, míru přínosu a využití PLPP u žáků s OMJ. Druhým dílčím cílem je zjistit, jak realizují, tvoří a hodnotí PLPP učitelé ve své pedagogické praxi. V první části diplomové práce jsou uvedena teoretická východiska, včetně odborných pojmů, které jsou čerpány z odborné literatury a platné legislativy, druhá část diplomové práce se zabývá výzkumným šetřením za pomoci zvolené metodologické triangulace dotazníku, polostrukturovaného rozhovoru a případové studie. Shrnuté a interpretované výsledky výzkumného šetření vedly k naplnění hlavního cíle a dílčích cílů diplomové práce. |
Abstract in different language: | Diploma thesis deals with the use of teaching support plans for pupils with a different mother language at the 1st grade of primary school in the Central Bohemian Region. The main goal is to analyze POPS on pupils with DML. The aim of the first sub-objective is to find out the level of benefit and use of POPS on pupils with DML. The second sub-objective is to find out how POPS is implemented, created and evaluated by teachers in their teaching praxis. The first part of diploma thesis contains theoretical basis, including technical terms, which are drawn from professional publications and applicable legislation. The second part of diploma thesis is engaged in research with methodological triangulation of the questionnaire,triangulation of the questionnaire, semi-structured interview and study cases. The summarised and interpreted results of the research led to the achievement of main purpose of sub-objective of this thesis. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Vanickova_Marcela_P18M0029K.pdf | Plný text práce | 951,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Vanickova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 121,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Vanickova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 186,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Vanickova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 862,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Diplomova_prace_Vanickova_Marcela_P18M0029K_1.pdf | VŠKP - příloha | 951,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44675
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.